ترویج فرهنگ کتابخوانی همراه با انتخاب کتاب مفید، حائز اهمیت است

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان گفت: امروزه باید جامعه را ابتدا به امر کتابخوانی توصیه و سپس نسبت به ترویج و نهادینه کردن انتخاب کتاب مفید و مؤثر برای هر رده سنی اقدام کرد.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: مسئله کتاب و کتابخوانی از اولویت‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه گرچه فضای مجازی در دنیا گسترش پیدا کرده و حجم اطلاعات و اخبار زیادی در این فضا تولید می‌شود، ولی هیچیک از این عرصه‌ها جایگزین کتاب و کتابخوانی نمی‌شود، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امری شایسته است که خود وخانواده خویش را به امر کتابخوانی و مطالعه روزانه عادت بدهیم.

طباطبایی نژاد عنوان کرد: به کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی توصیه می‌کنم که عمر خود را در طول خدمت روزانه به بطالت نگذارند و اکنون که فضایی فراهم شده در فضای کتاب و کتابخوانی تنفس می‌کنند، شخصاً به امرکتاب خوانی نیز مشغول باشند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: نکته دوم در موضوع کتاب و کتابخوانی این است که باید کتابِ مفید را برای هر رده سنی یافت، داشتن قفسه‌های بزرگ کتاب و صدها جلد متنوع و رنگارنگ کتاب مهم نیست، بلکه یافتن و خواندن «کتاب مفید» حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه باید جامعه را ابتدا به امر کتابخوانی توصیه و سپس نسبت به ترویج و فرهنگ سازی انتخاب کتاب مفید و مؤثر برای هر رده سنی اقدام کرد.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه نظافت محیط مطالعه، توجه به شکیل بودن فضای کتابخانه و گردگیری کردن روزانه کتاب‌ها و اهتمام به سالم نگه داشتن کالبد کتاب از ضروریات است، گفت: کتاب کالایی ارزشمند است که باید فرهنگ صحیح کتابخوانی و حفظ نگهداری درست کتاب رابه فرزندان خود آموزش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: شایسته است که خود را به امر مطالعه کتاب به صورت روزانه عادت دهیم، فرهنگ حسنه کتاب خواندن پیش از خواب شب، موضوعی است که باید در بین نسل جوان و نوجوان ما فرهنگ سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: ارسال هر نوع کتاب برای هر شهر و روستا و محله‌ای کاری عقلانی نیست، مدیریت کتابخانه‌ها باید نسبت به فرهنگ و میزان تحصیلات هر منطقه، کتاب‌هایی را به کتابخانه محله اختصاص دهد.

طباطبایی نژاد تصریح کرد: در کنار اهدا و امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استانف به موضوعات جنبی فرهنگی مثل برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات کتابخوانی بپردازید تا علاقه و تمایل جوانان و اقشار مختلف به موضوع مطالعه کتاب افزایش یابد.

۲۱۱ کتابخانه عمومی در استان اصفهان وجود دارد

در این دیدار، علی شاه نظری به عنوان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان به تبیین سیاست‌ها و اقدامات خود در طول دوماه گذشته پرداخت و اظهار کرد: در ۲۸ شهرستان استان بالغ بر ۲۱۱ کتابخانه عمومی وجود دارد.

وی ادامه داد: در طول روزهای گذشته طی یک برنامه‌ریزی و همت جهادی از همه کتابخانه‌های استان بازرسی به عمل آمد و نواقص، کمبودها و نقاط قوت احصا شد.

کد خبر 664015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.