۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
جالب‌ترین خانه‌های جهان

زیباترین خانه‌های جهان شامل سکونتگاه اجلند، خانه نامرئی، ویلای مالاپارته، خانه سنگی، اقامتگاه شیشه‌ای و خانه گرد لنگتون گرین می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معماری در طول تاریخ همواره بازتابی از فرهنگ و هنر یک جامعه بوده است و معماران بزرگ، بهترین سازه‌ها و آسمان‌خراش‌های جهان را خلق کرده‌اند. در واقع شگفتی‌های معماری شامل طیف وسیعی از ساختمان‌ها، کلیساها، ایستگاه‌های قطار و مترو و حتی منازل مسکونی می‌شود. زیباترین خانه‌های جهان به دلیل طراحی منحصر به فرد، توجه هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب می‌کنند. این ساختمان‌ها از کاخ‌های حباب‌دار آینده‌نگر گرفته تا خانه‌های سنگی سنتی که در بین صخره‌ها قرار گرفته‌اند، به خاطر مهارت‌های طراحی خلاقانه و معماری تخیلی، بهترین و زیباترین خانه‌های جهان محسوب می‌شوند.

سکونت‌گاه اجلند، آستین آمریکا

سکونت‌گاه اجلند (The Edgeland House)، یک ملک مسکونی متمایز است که در آستین تگزاس قرار دارد و به‌گونه‌ای طراحی شده است که تأثیرات مضر آن بر محیط زیست به حداقل برسد. این سکونت‌گاه که در سال ۲۰۱۲ تکمیل شد، دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های پایدار و سازگار با محیط زیست است. خانه اجلند تا حدی در زمین فرو رفته است که به تنظیم دمای داخل خانه کمک می‌کند و میزان انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش را کاهش می‌دهد. همچنین این سکونت‌گاه برای برداشت آب باران طراحی شده است و می‌توان از آن برای آبیاری استفاده کرد.

جالب‌ترین خانه‌های جهان

خانه نامرئی، کالیفرنیا آمریکا

خانه نامرئی یک ملک مسکونی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این اقامتگاه، یکی از جالب‌ترین خانه‌های جهان است که در منطقه پارک ملی جاشوا تری در کالیفرنیا قرار دارد. طراحی خانه نامرئی به این صورت است که به‌طور یکپارچه با منظره بیابان ترکیب می‌شود و نمای آن را از فاصله دور محو می‌کند. در واقع چشم‌انداز بیرونی آسمان‌خراش افقی ۲۲ طبقه آینه‌کاری شده شامل یک نمای کاملاً بازتابنده است که منظره بیابانی اطراف را منعکس می‌کند و باعث می‌شود تا به‌طور یکپارچه با محیط طبیعی ترکیب و ناپدید شود. این خانه روی یک تپه صخره‌ای واقع شده است و چشم‌اندازهای زیبایی از کویر را ارائه می‌دهد. خانه نامرئی دارای طراحی باز با یک منطقه مرکزی است که شامل آشپزخانه، اتاق ناهارخوری و اتاق نشیمن می‌شود.

جالب‌ترین خانه‌های جهان

خانه سنگی، پرتغال

خانه سنگی که به عنوان «کاسادو پندو» شناخته می‌شود، یک ملک مسکونی منحصربه‌فرد در منطقه کوهستانی شمال پرتغال است. این سکونت‌گاه، یکی از غیر معمول‌ترین خانه‌های جهان است که در سال ۱۹۷۴ به عنوان یک خلوتگاه روستایی توسط یک خانواده محلی ساخته شد. از آن زمان به بعد این ساختمان به دلیل طراحی شگفت‌انگیز خود، شهرت بین‌المللی را به‌دست آورد. خانه سنگی که از گرانیت محلی ساخته شده است، دارای ظاهری متمایز با دیگر خانه‌ها است و با مناظر طبیعی ترکیب می‌شود. این اقامتگاه دارای چندین طبقه است که بالاترین طبقه به عنوان یک تراس روی پشت بام عمل می‌کند و منظره‌ای پانورامایی از کوه‌های اطراف ارائه می‌دهد. در واقع این ساختمان در بین چندین تخته سنگ بزرگ قرار گرفته است که در آن صخره‌ها به عنوان بخشی از سازه محسوب می‌شوند و یک تخته سنگ که از ساختمان بیرون زده است، محوطه نشیمن آن را تشکیل می‌دهد.

جالب‌ترین خانه‌های جهان

خانه مالاپارته، کاپری ایتالیا

خانه ویلایی مالاپارته که در سال ۱۹۴۳ تکمیل شده است، یک ملک مسکونی نمادین و بی‌نظیر به‌شمار می‌رود که در جزیره کاپری ایتالیا قرار دارد. کورتزیو مالاپارته (Curzio Malaparte) که یک نویسنده معروف بود، از این خانه به عنوان یک خلوتگاه استفاده می‌کرد تا بتواند روی نوشته‌های خود متمرکز شود. اگرچه ایتالیا به خاطر سواحل زیبای خود در جهان شناخته شده است، این خانه روی صخره‌ای مشرف به دریا قرار دارد و تنها می‌توان با پای پیاده از طریق یک راه پله شیب‌دار به آن رسید. طراحی منحصربه‌فرد ویلا مالاپارته، به یک نمونه نمادین از هنر معماری مدرن تبدیل شده است. این خانه که از سنگ محلی ساخته شده است، از سقف منحنی بهره می‌برد که با چشم‌انداز اطراف ترکیب می‌شود و نمای آن با یک نوار قرمز بزرگ مشخص می‌شود و تضاد قابل‌توجهی با سنگ طبیعی ایجاد می‌کند.

جالب‌ترین خانه‌های جهان

کد خبر 664006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.