گفتمان‌سازی لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در دوازدهمین یادواره شهدای گران‌قدر روستای «طارسی‌کلا» قائم‌شهر گفت: گفتمان‌سازی لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید کهن‌سال در دوازدهمین یادواره شهدای گران‌قدر روستای «طارسی‌کلا» قائم‌شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و شهیدان والامقام نورالله خنکدار، حسن‌علی خنکدار و رضاعلی بابایی که این یادواره به نام این سه آلاله خونین‌بال برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا موجب پیوند عمیق و انس بیشتر جوانان و آحاد جامعه با شهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه این استان همواره در برگزاری یادواره شهدا در میان سایر استان‌ها پیشتاز است، افزود: این موضوع بیانگر این است که فرهنگ ایثار و شهادت در گستره وسیعی در سطح جامعه در حال نهادینه شدن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ادامه داد: اگر بخواهیم فرهنگ‌سازی در حوزه ایثار و شهادت اتفاق بیفتد، لازمه‌اش گفتمان‌سازی است که باید توسط گروه‌های جامعه ایثارگری، تشکل‌ها، مروجان این فرهنگ، سمن‌های مدنی و غیره صورت بگیرد، این شبکه‌سازی منجر به نمادسازی خواهد شد و این چیزی است که امروز ما به آن نیاز داریم.

وی با بیان اینکه رفتارسازی باید در حوزه ایثار و شهادت شکل بگیرد، یادآور شد: در اغتشاشات سال گذشته، تنها فرهنگی که در مقابل کج‌روی‌ها، ناملایمات و پدیده‌های اجتماعی نوظهور مقابله کرد و امنیت‌بخشی ایجاد کرد فرهنگ ایثار و شهادت بود، فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدای گران‌قدری است که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و در اوج کمالات انسانی به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و تجلیل از خانواده‌های معزز شهدا را یکی از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا دانست و گفت: خون پاک شهدا تاریخ‌ساز و جریان‌ساز است و در سعادتمندی جامعه اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 663977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.