تخصیص بودجه لازم به برنامه‌های دفاع مقدس در سال جاری

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس از تخصیص اعتبارات لازم جهت برنامه‌های حوزه دفاع مقدس سال ۱۴۰۲ این اداره کل در شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان توسط استاندار فارس خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سردار سعید کوشکی‌جهرمی در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که به ریاست استاندار فارس و با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، شهردار شیراز و مشاور اقتصادی استاندار در دفتر استاندار فارس برگزار شد با بیان اینکه برنامه‌های حوزه دفاع مقدس استان در سال ۱۴۰۲ تدوین شده است، اظهار کرد: در راستای پیشبرد اهداف پیش‌بینی و تعیین شده لازم است که اعتبار لازم در جهت اتمام یادمان‌های شهدای گمنام استان، تکمیل و تجهیز موزه دفاع مقدس استان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری حوزه دفاع مقدس و هزینه‌های جاری حوزه دفاع مقدس در نظر گرفته شود.

وی افزود: مبلغ برآوردی برنامه تدوین شده در سال جاری در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس توسط استاندار به دستگاه‌ها ابلاغ و مقرر شد اعتبار پیش‌بینی شده در اختیار این اداره کل در جهت پیشبرد برنامه‌های تدوین شده قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس با تاکید بر اینکه آنچه در حوزه دفاع مقدس و این فرهنگ ارزشمند و تأثیرگذار هزینه و اعتبار در نظر گرفته شود در واقع سرمایه‌گذاری است که برای نسل آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و توجه به فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند جامعه را در برابر مشکلات فرهنگی و اجتماعی بیمه کند.

وی تصریح کرد: اعتبار پیش‌بینی شده با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش‌های تدوین شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات و عقب‌ماندگی‌های حوزه دفاع مقدس استان از جمله در بخش موزه دفاع مقدس و یادمان‌های شهدای گمنام استان را به سرانجام برسانیم.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این جلسه تکمیل موزه دفاع مقدس فارس را نیاز فرهنگی استان دانست و گفت: برطرف شدن موانع و پیگیری قانونی مسائل پیش رو، تأمین اعتبار مورد نیاز، استفاده از ظرفیت‌های شهری، استانی و ملی مورد انتظار بوده و لازم است شهرداری‌های استان نیز در این زمینه در شهرهای خود مکمل این جریان باشند.

وی تاکید کرد: با مشارکت دستگاه‌های مختلف و استفاده از اعتبارات ملی و استانی و مشارکت شهرداری‌ها، ضمن بهسازی یادمان‌های شهدای گمنام، برنامه‌ریزی دقیق و مؤثری برابر مصوبات شورای حفظ آثار دفاع مقدس در سال جاری انجام شود.

کد خبر 663967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.