آنچه در جلسه علنی هشتادوهشتم شورای شهر اصفهان گذشت/ حوزه تنظیف معابر شهر متحول می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در جلسه هشتادوهشتم شورای اسلامی شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه هفتم خردادماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از هشتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: در ابتدای جلسه امروز به برکت دهه کرامت اتفاقات خوبی را شاهد بودیم؛ امروز همزمان با حضور خادمان حرم رضوی بیش از ۲۰ نفر از دختران نخبه و فرهیخته شهر اصفهان در همه ابعاد به نمایندگی از آسمان پرستاره دختران افتخارآفرین نصف‌جهان در صحن علنی شورای اسلامی شهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز لایحه دو فوریتی در خصوص مجوز اعمال ماده ۸ در خصوص یکی از املاک در مسیر حلقه چهارم ترافیکی بررسی شد که دو فوریت و اصل آن به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: لایحه دو فوریتی در راستای توافق شهرداری با مدیریت ارشد استان و اداره کل تأمین اجتماعی در خصوص احداث یک بیمارستان جدید نیز بررسی شد.

صالحی گفت: جمع‌بندی این بود که با توجه به دو فوریت موضوع و اینکه تعهداتی باید از سوی اداره کل تأمین اجتماعی نسبت به شهرداری انجام شود، این لایحه در فرصت دیگر بررسی شود، لذا یک فوریت این لایحه رأی آورد و پس از انجام بررسی‌ها این توافق‌نامه بررسی خواهد شد تا از ارزش افزوده آن به شهر استفاده و از منافع ملی برای شهر بهره گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: توضیحاتی در خصوص بند «ت» تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۲ دولت توسط رئیس شورا در نطق پیش از دستور مطرح شد، بر این اساس آمادگی خوبی در شهرداری برای رسیدگی به پرونده‌های دارای رأی تخریب قطعی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ وجود دارد، از این‌رو امیدواریم با این رأی بتوانیم گره‌ای از این پرونده‌ها باز کنیم، اطلاع‌رسانی به افرادی که پرونده‌هایی در این خصوص مربوط به قبل از سال ۱۴۰۰ دارند، باید انجام شود تا شهرداری این کار ویژه را در زمان مناسب اجرایی کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره اجازه برگزاری مناقصه تنظیف معابر و جمع آوری پسماند تصریح کرد: با توجه به استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مکانیزه‌کردن رفت‌وروب و توجه به قراردادهای کارگری و افزایش جمع‌آوری پسماند و خشک و تر، این لایحه به تصویب شورا رسید و تاکیداتی نیز بیان شد تا در صورت اجرایی‌شدن این قرارداد، شاهد تحولات خوبی در حوزه تنظیف معابر باشیم.

وی ادامه داد: توافق‌نامه واگذاری یک ملک در طرح عمرانی کمربند شمالی شهر در منطقه ۱۰ نیز امروز بررسی شد و با توجه به لایحه و ضرورت طرح به تصویب رسید.

صالحی اضافه کرد: نطق اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز بیشتر مربوط به تحولات در شهرداری بود، تاکید و امیدواری همه ما بر این است که شهرداری با شتاب ایامی که پشت سر گذاشته است، به حرکت خود ادامه دهد و با تدبیر مناسب سرعت و کیفیت خدمت‌رسانی بیشتر شود.

کد خبر 663966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.