مغرضان شکسته شدن رأی جودو را ندیدند / تاکنون کسی نگفته است کنار بروم

رئیس فدراسیون جودو در نشست خبری در رابطه با موضوعات مختلف اظهار نظر کرد.

به گزارش ایمنا، آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو در نشست خبری خود که امروز _یکشنبه هفتم خردادماه_ در محل فدراسیون جودو برگزار شد، اظهار کرد: سه ماه قبل از ورود ما به فدراسیون موضوع تعلیق جدی شده بود. اتفاقاتی که در مسابقات فرانسه افتاد باعث حساسیت فدراسیون جهانی شده بود. ما جلساتی را با فدراسیون جهانی برگزار کردیم. بدون اطلاع من نامه تعهد آماده و ارسال شد. تا شهریورماه بدون تنش کارمان را ادامه دادیم تا اینکه در مسابقات جهانی ژاپن به من اجازه ندادند بروم. آنجا بی‌تدبیری صورت گرفت و اگر من بودم اجازه نمی‌دادم این اتفاقات رخ دهد. من قبل از سفر گفتم تیم نرود اما افراد بالادستی تیم را اعزام کردند.

وی افزود: بعد از آن اتفاقات رأی به تعلیق دائم جودو دادند و این پیش‌شرط را گذاشتند هر لحظه که جودوکاران ما با نمایندگان رژیم صهیونیستی مبارزه کنن د، تعلیق برداشته می‌شود. من به‌طور کتبی به وزارت ورزش گفتم در فاز شکایت از فدراسیون جهانی نرویم و سعی کنیم با برگزاری جلسات موضوع را حل کنیم اما قبول نکردند و بدون اجازه من شکایت کردند. ما هم وقتی این را دیدیم وارد موضوع شدیم و پرونده را در دست گرفتیم. قبل از حضور ما در جلسات برخی گفتند نمی‌آییم یا امتیاز می‌خواستند. خدا را شکر در جلسه خوب دفاع کردیم.

میراسماعیلی ادامه داد: اتفاقی که افتاد این بود که برخی مغرضین داخلی شکستن رأی تعلیق دائم را موفقیت برای ما نمی‌دانستند. این یک افتخار برای ما بود که تعلیق دائم را شکستم و هیچ پیش‌شرطی هم دیگر نگذاشتند. چهار سال ما تعلیق شدیم که شرایط سختی بر ما حاکم شد اما یاد گرفتیم که تلاش کنیم. اتفاقات بزرگی را رقم زدیم و اگر هر رئیس فدراسیون دیگری جای من بود کار را رها می‌کرد و آن رشته از بین می‌رفت.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: افرادی می‌خواستند جودو نابود شود اما این اتفاق نیفتاد. مسابقات زیادی را با جوایز نقدی برگزار کردیم. اردوهای تیم ملی مرتباً تشکیل شدند و ۱۲ خانه جودو نیز به بهره‌برداری رسید. بزرگترین آکادمی جودو توسط وزیر ورزش افتتاح شد. در ماه‌های اخیر ۲ سفر بزرگسالان و یک سفر تیم نوجوانان به مسابقات و اردوی مشترک داشتیم. سال گذشته هم سفرهای مختلفی به کشورهای همسایه داشتیم و سعی کردیم جودو را زنده نگهداریم. حضور کامل در بازی‌های اسلامی یک موفقیت برای ما بود. خناسان داخلی سعی داشتند بانوان ما را از این مسابقات حذف کنند اما به این هدفشان نرسیدند.

میراسماعیلی تصریح کرد: در این چهار سال خیلی‌ها سنگ‌اندازی کردند و سختی‌ها را دوچندان کردند. یک سری افراد بیمار روانی که در فدراسیون‌های قبلی هم جوسازی می‌کردند دستشان برای خانواده جودو رو است. این افراد همیشه به منافع شخصی خود فکر می‌کنند. کسی که ذاتش بد است نمی‌شود با او کار کرد. افرادی که نه مدال گرفتند و نه مدیریت کرده‌اند، عقده‌های درونی را با اینستاگرام جبران می‌کنند و قهرمان مجازی هستند. قسم می‌خورم هیچ‌کس در این چهار سال اندازه من اذیت نشد. هیچ رئیس فدراسیونی نمی‌تواند ادعا کند بیشتر از من سفر استانی رفته است.

وی همچنین گفت: یک خزانه‌دار از ما جدا شد و از شکایت کرد و ما هم از او شکایت کردیم. برخی‌ها به این بحث دامن زدند. همه شرایط شخصی من را می‌دانند. من از یک خانواده مستضعف آمدم اما نان بازوی خودم را خوردم. همه می‌گویند من مقابل اسرائیل مبارزه نکردم اما مدال‌های جهانی و آسیایی من را نمی‌بینند. ۱۵ سال عضو تیم ملی بودم و همیشه سالم زندگی کردم. نه شورای شهر بودم و نه مجلس که بخواهند انگی به من بزنند. من در همین چند سال ۱۰ تا ۱۲ میلیارد ظرف یک سال گذشته برای جودو آوردم. اگر دنبال دزدی بودم شاید از آن آورده‌ای که آوردم استفاده می‌کردم. سعی کردم همیشه صادقانه کار کنم و مثل برخی که به میزشان چسبیده‌اند نبودم. چهار سال است حساب شخصی‌ام بسته است و با حساب پسرم کار می‌کنم. به من چند روز پیش گفتند به‌خاطر مالیات دو میلیارد تومانی فدراسیون می‌خواهند دستگیرت کنند. گفتم به‌خاطر مالیات کسی را نمی‌گیرند اما باید مسئولان ورود کنند که چرا اداره مالیات فدراسیون‌ها را اذیت می‌کند و برخورد چکشی دارد.

میراسماعیلی درباره استعفای محمود میران گفت: او از پهلوانان خوب ما است. تصمیم گرفتیم ۱۲ میلیون تومان به ایشان پرداخت کنیم اما ایشان بعد از آن که رفتند مبلغ ۳۰ میلیونی را درخواست کردند که حتی محمد بنا هم این درخواست را ندارد. من هم به ایشان گفتم در توانمان نیست این مبلغ را پرداخت کنیم. مباحث دیگری مثل اردو و مسائل فنی در میان نبود.

وی درباره دیدار با رئیس فدراسیون جهانی گفت: دیدار بسیار خوبی با رئیس فدراسیون جهانی در کویت داشتیم و او هم در مراسم اختتامیه مسابقات جهانی گفت دلم برای جودوکاران ایران تنگ شده و به‌طور قطع بعد از شهریور می‌توانیم در مسابقات حاضر شویم. ما بعد از چهار سال نیاز به حمایت داریم که در این شرایط که بچه‌های ما در مسابقات شرکت نکرده‌اند حمایت شوند. در جلسه‌ای که با وزیر داشتیم دو سهمیه وایلد کارت برای ما در نظر گرفتند که یک حمایت خیلی خوب از طرف فدراسیون جهانی بود. ما خیلی از مسابقات را از دست دادیم و شرایط خوبی است که از این دو سهمیه استفاده کنیم.

میراسماعیلی درباره تجمع برخی افراد مقابل فدراسیون جودو و درخواست برای رفتن او گفت: این کار بی‌اخلاقی یک سری افراد منفعت‌طلب است. این افراد خوشنام نیستند و در دوران قهرمانی مربیگری یا دورانی که فدراسیون بودند، دستشان برای همه رو شده است. شب توهم زده بود صبح پیام داد گفت من باید سرمربی تیم ملی شوم و وقتی قبول نکردم شروع به سنگ‌اندازی کرد یا اینکه دان ۸ از من می‌خواهد. برخی‌ها اینجا بودند و منفعت داشتند و ارتزاق می‌کردند و حالا که رفتند دستشان کوتاه شده است. این حرکات پوپولیستی است و فایده‌ای ندارد. در مجمع هم دیدیم که خانواده جودو جوابشان را داد و این راهی که رفتیم را مهر تأیید زدند.

وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر گماردن سرپرست در فدراسیون جودو، گفت: جایگاه من از رئیس فدراسیونی نیامده است که بخواهم به آن بچسبم. اگر یک روز هم باشم با قدرت ادامه می‌دهم. نسبت به این مسائل بی‌تفاوت هستم و این راز موفقیت ما بوده است. روز اول با سجادی پیمان بستیم. من بچه نظامم و بارها سیلی خوردم چه از بیگانگان یا داخلی‌ها. از یک فدراسیون عربی زنگ زدند گفتند یک نفر یک برگه دستش گرفته است و به همه می‌دهد که بگوید شرایط اینگونه است. این برای یک ایرانی دردآور است. تا روزی که هستم تمام تلاشم را می‌کنم و همه برنامه‌هایم را پیش می‌برم. هر وقت بگویند خداحافظ ما هم می‌گوئیم خداحافظ. تا الان کسی چیزی نگفته است و همه این جوسازی‌ها را تجربه کرده‌ایم.

میراسماعیلی درخصوص اینکه گفته می‌شود به‌خاطر سلامتی‌اش استعفا می‌دهد گفت: امروز هم حال خوبی نداشتم. همیشه شفاف صحبت می‌کنم تا روزی که باید انجام وظیفه می‌کنم و اهل مبارزه هستم. جودو هنوز خانه جودو ندارد، این یک درد بزرگ برای ما است. اگر پای جودو با آبروی من بازی کردند، شرایط سختی برای من به وجود آوردند و خانواده‌ام را تهدید کردند برای این است که راهم را درست رفتم. رئیس فدراسیون جودو که ۱۰ سال اینجا بوده است وقتی می‌رود کسی او را نمی‌شناسد اما برای من به عنوان یک قهرمان با احترام زیادی برخورد می‌کنند. رئیس فدراسیون جهانی به من گفت می‌خواهی از نظر مالی یا از نظر مربی حمایتت کنیم که گفتم نه. فقط قول بده به جودوی ایران احترام بگذاری. تا زمانیکه هستم با تمام قدرت کار می‌کنم. حمله قلبی اخیر برای چندمین بار بود که رخ داد. استرس‌ها و اضطراب‌ها باعث این اتفاق شده است. کسی که رئیس فدراسیون بوده هزار بار تلاش می‌کند. دوره ریاست‌جمهوری هم هشت سال است اجازه بدهید افراد دیگر هم کار کنند.

میراسماعیلی در ادامه درباره خیانت برخی افراد داخلی گفت: همین که گفتیم خائن، ما را به دادگاه بردند. در همه رشته‌ها این موضوعات وجود دارد. امیدوارم سیستم امنیتی ما به این نتیجه برسد که در این شرایط حفاظت کنند. این اطلاعاتی که از کشور بیرون می‌رود خیانت است. امیدوارم این افراد شناسایی شوند و با آنها مقابله شود و این افراد را طرد کنند تا دیگر در ورزش نباشند. اینکه هر اتفاقی در داخل می‌افتد را به بیرون می‌دهند تا دیگر نشود کار را جمع کرد.

وی ادامه داد: خیلی‌ها دوست دارند جودو تعلیق بماند چون منافع مالی و شخصی و ارتباطی داشته‌اند. رئیس فدراسیون جهانی و آسیایی هم ارتباط و تعامل را با شخص من گذاشته‌اند و این موضوع را فهمیده‌اند. طرف می‌رود مسافرکشی می‌کند و انتظار دارد حقوق فدراسیون هم به او بدهیم مگر ما کمیته امدادیم؟

کد خبر 663951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.