مراجعه بیش از ۱۲ میلیون و ۴۵۹ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی کشور

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به افزایش مراکز و خطوط معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، گفت: ۲۱ درصد از خودروهای پذیرش شده در مراکز معاینه فنی سال گذشته به دلایل مختلف نتوانستند گواهی معاینه فنی دریافت کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، عبداله متولی با اشاره به مراجعه ۱۲ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۷۷ خودرو به مراکز معاینه فنی در طول یک سال گذشته اظهار کرد: این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۱ درصدی داشته است.

وی افزود :۲۱ درصد از خودروهای پذیرش شده در مراکز معاینه فنی در سال گذشته به دلایل مختلف نتوانستند گواهی معاینه فنی دریافت کنند که در این بین ۵۲ درصد از مردودی‌ها مربوط به آزمون آلایندگی و ۴۸ درصد نیز مربوط به تست‌های ایمنی خودرو بود.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور با اشاره به سهم استان‌ها از مراجعات خودروهای سبک به مراکز معاینه فنی خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروهای سبک به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان انجام شده و کمترین مراجعه نیز متعلق به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام بوده است.

متولی اضافه کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۷۹ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در سراسر کشور در حال فعالیت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از نظر تعداد، نشان‌دهنده رشد ۱۶ مرکز و در مجموع ۲۶ خط معاینه فنی است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش تعداد مراکز معاینه فنی معتبر در کشور به صورت مستقیم در افزایش تعداد مراجعات خودروها به این مراکز و افزایش آمار تردد خودروهای ایمن و کم‌آلاینده در کشور اثرگذار بوده است، تصریح کرد: آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی در صورت اجرای کامل قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه درباره نحوه انجام معاینه فنی و صدور گواهی می‌تواند افزایش بیشتری داشته باشد.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور گفت: جدیت در اعمال قانون خودروهای بدون معاینه فنی به‌طور قطع به کاهش آلودگی هوا، ارتقای ایمنی خودروها، ایمنی ترددها و کاهش آمار تصادفات خواهد انجامید، اما بهره‌مندی از این مزایا نیازمند اهتمام ویژه پلیس راهور در حوزه کنترل معاینه فنی خودروها است.

کد خبر 663948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.