نمای ساختمان‌های اراک ضابطه‌مند می‌شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اراک آئین‌نامه نما را تدوین کرده‌ایم تا از این پس نمای ساختمان‌هادر این شهر ضابطه‌مند باشد، چراکه نماهای غیراستاندارد علاوه بر آسیب‌های فرهنگی، مشکلات سازه‌ای نیز ایجاد خواهد کرد.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تا سال گذشته برای اجرای نماهای ساختمان در اراک قوانین و ضوابط مشخصی در اختیار مهندسان سازمان نظام مهندسی نبود از این‌رو برخی انبوه‌سازان نماهای رومی و سنگینی را در ساختمان‌های شهر اجرا کرده‌اند که در صورت وقوع زلزله، خسارت‌های مالی و جانی فراوانی به شهروندان خواهد زد، بنابراین برنامه‌های مختلفی را برای جلوگیری از این امر پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی اراک آئین‌نامه نما تدوین شده است تا از این پس نمای ساختمان‌های این شهر ضابطه‌مند باشد، چراکه نماهای غیراستاندارد علاوه بر آسیب‌های فرهنگی، مشکلات سازه‌ای نیز ایجاد خواهد کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه با اجرای این آئین‌نامه نمای ساختمان‌های شهر از حالت آشفتگی خارج خواهد شد، ادامه داد: پس از این مرحله الگوهایی را برای انتخاب نماهای برتر در تمام ابعاد فرهنگی، بصری، فنی و سازه‌ای در اختیار داریم تا در این راستا شاخص‌گذاری و حرکت کنیم.

وی گفت: در قالب مسابقه نمای برتر که حرکتی در ادامه تدوین آئین‌نامه نما است، سعی داشته‌ایم با ایجاد یک فضای رقابتی سالم، مشوق‌هایی برای جامعه مهندسان در استفاده از نماهای استاندارد در نظر بگیریم تا فرهنگ‌های مطلوبی در این زمینه شکل بگیرد و در درازمدت باعث تغییراتی شگرف در صنعت نمای ساختمان‌های شهر اراک شود.

کد خبر 663927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.