حل معضل سد معبر، نیازمند مشارکت عمومی است

شهردار تبریز حل معضل اصناف، وانت‌بارها و عوامل ایجادکننده سد معبر در سطح شهر را نیازمند مشارکت عمومی دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار در میز خدمت مسجد امام علی (ع) رشدیه اظهار کرد: شهرداری تبریز در برخورد و جمع‌آوری وانت‌بارها، طبق‌ها و اصناف سد معبرکننده جدی است، اما توفیق این مهم تنها با مشارکت عمومی میسر خواهد بود.

وی با اشاره به انتقادات مطرح شده درباره سد معبر گسترده وانت‌بارها و برخی اصناف و کسبه خیابان عباسی افزود: با وجود بعضی حواشی، شهرداری تبریز درگیر برخورد با معضل سد معبر وانت‌بارها و طبق‌فروش‌ها کرده است و تاکنون ۲۵۰ وانت بار به پارکینگ منتقل شده‌اند.

شهردار تبریز با انتقاد از اصناف و کسبه‌ای که علاوه بر مغازه خود محیط پیاده‌رو و حتی خیابان را مسدود می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید در کنار برخوردهای سلبی اقدامات فرهنگی و اجتماعی را برای توجیه شهروندان، اصناف و کسبه به کار گیریم.

هوشیار با تاکید بر اینکه بدون مشارکت عمومی شهروندان معضل سد معبر در شهر حل نمی‌شود، تاکید کرد: اصناف جزئی از مردم هستند و باید خودشان نسبت به رفع سد معبر اقدام کنند، ضمن اینکه مردم نیز باید از خرید اجناس از افرادی که اقدام به سد معبر کرده‌اند، خودداری کنند.

وی با اشاره به ازدیاد جمعیت سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر، تصریح کرد: در گذشته روش جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب متفاوت بود، اما در سال‌های اخیر به دلیل حساسیت‌های بالا و تغییر قوانین، نحوه جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب با محدودیت‌هایی مواجه شده است.

شهردار تبریز با بیان اینکه بر اساس پروتکل‌های جدید، امحای حیوانات بلاصاحب امکان‌پذیر نیست و پروسه زنده‌گیری آنها زمان‌بر است، گفت: سگ‌های بلاصاحب توسط داروهای بیهوشی زنده‌گیری و پس از عقیم‌سازی رهاسازی می‌شوند؛ لذا بخش عمده این سگ‌ها علامت‌گذاری شده‌اند.

هوشیار با بیان اینکه تاکنون دوهزار قلاده سگ بلاصاحب جمع‌آوری، عقیم‌سازی و پلاک‌کوبی شده‌اند، افزود: امیدواریم با راه‌اندازی مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در جاده اسپیران، بخشی از مشکلات حل شود.

کد خبر 663886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.