افزایش تسهیلات رفاهی برای زائران اربعین/ مجوز پرواز به سلیمانیه دریافت شده است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ارتقای سطح امکانات رفاهی و خدماتی به زائران اربعین توافقاتی با استان‌های همجوار داخلی و همسایه عراقی از جمله با استاندار دیالی انجام شد.

محمدطیب صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه موضوعات مرتبط با اربعین باید در دو بخش داخل استان و خارج استان، بررسی شود، اظهار کرد: در داخل استان ظرفیت‌های مختلفی داریم که هنوز دیده و تحلیل نشده است؛ مانند اینکه ظرفیت مردمی در مورد اربعین بسیار بیشتر از آن چیزی است که تاکنون استفاده شده، اما شاید تاکنون فراخوان مفیدی در این زمینه صادر نشده است، لذا در حال انجام مذاکراتی برای ایجاد زمینه مناسب‌تر جهت ورود حداکثری مردم به بحث اربعین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: زوار اربعین به داخل شهرهای استان وارد نمی‌شوند که این یک اشتباه بزرگ بوده و برای امسال معتقدم باید چگونگی هدایت زائران اربعین تغییر کند و مردم استان از مواهب مادی و معنوی اربعین استفاده کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه از مواهب معنوی اربعین این است که ورود این زوار به شهرها فضای معنوی استان را دگرگون می‌کند، تاکید کرد: ورود و خروج زائرین به هر شهری می‌تواند منافع و برکات مادی از جمله خرید سوغات نیز به همراه داشته باشد و موجب انجام سفرهای بعدی شود، همچنین درخواست محل استراحت و مطالبه خدمات عمومی و بهداشت شهرها را به تکاپو می‌اندازد که منافع مادی و معنوی برای اهالی استان به دنبال دارد.

صحرای خاطرنشان کرد: بهسازی راه‌ها، روکش آسفالت و تغییر در نقاط حادثه خیز و پشتیبانی از شهرداری‌های شهرهای واقع در مسیر اربعین از دیگر نتایج قرار گرفتن استان کرمانشاه در مسیر تردد زائران اربعین است.

وی با بیان اینکه قله گردشگری در استان کرمانشاه اربعین است، اظهار کرد: برخی از اماکن و ابنیه و تأسیسات را برای اربعین آماده می‌کنیم که در طول سال استفاده‌های دیگری نیز خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: توافقاتی با استان‌های همجوار داخلی و همسایه عراقی از جمله با استاندار دیالی انجام شد که از نتایج آن می‌توان به پیگیری جدی برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی و فعال‌تر شدن مرز سومار برای پشتیبانی مواکب، توافق اولیه برای تعریض ورودی و خروجی مرز برای تردد بیشتر و افزایش گیت‌های آمد و رفت مسافران، تلاش برای ایجاد تأسیسات بعد از خروجی مرز در منطقه منذریه عراق اشاره کرد.

صحرایی ادامه داد: یکی از توافقات انجام شده با استاندار دیالی عراق این بود که این مرز برای ورود زوار عراقی جهت زیارت شهرهای مقدس قم و مشهد استفاده و همچنین زمینه سرمایه گذاری‌های طرف عراقی در استان کرمانشاه فراهم شود.

وی با بیان اینکه اربعین یک گنجینه مادی و معنوی برای استان کرمانشاه است، تاکید کرد: یکی از نکاتی که با استاندار دیالی عراق صحبت کردیم افزایش سفرهای هوایی و ریلی بود که امیدواریم فرودگاه را تا پایان مهرماه تحویل بگیریم، البته در این زمینه مجوز پرواز به سلیمانیه نیز دریافت شده است.

کد خبر 663836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.