تعقیب ۲ مدیر به دلیل ترک وظایف

دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد گفت: در هفته گذشته دو نفر از مدیران به دلیل ترک وظایف تحت تعقیب قرار گرفته و برای آن‌ها کیفر خواست صادر شده است، توجیهات این دو مدیر دستگاه قضا را قانع نکرد.

‌به گزارش ایمنا، داریوش شاهون‌وند شامگاه -شنبه ششم خردادماه- در جشن نسیم مهر و حمایت از خانواده زندانیان یکی از اولویت‌های دستگاه قضا را حمایت از خانواده زندانیان دانست و اظهار کرد: در ماده یک، دو و شش همچنین ماده ۲۷ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۹۹، تکالیفی برای مدیران و دستگاه اجرایی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در همین قانون مجازات انفصال از درجه پنجم برای مدیرانی که مرتکب ترک وظیفه شده‌اند، پیش‌بینی شده است؛ این قانون را به صورت کتبی به مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان در راستای انجام به تکالیف مربوط به اطفال و نوجوانان ابلاغ کرده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد با اشاره به اینکه دستگاه قضائی پس از اینکه محرز شد مدیرانی به وظایف خود عمل نکردند و توجیهات آن‌ها، دستگاه قضا را قانع نکند، برخورد قضائی را اعمال خواهد کرد، گفت: در هفته گذشته دو نفر از مدیران به دلیل ترک وظایف تحت تعقیب قرار گرفته و برای آن‌ها کیفرخواست صادر شده است، توجیهات این دو مدیر دستگاه قضا را قانع نکرد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به جرایم باید تحت چهارچوب قانونی باشد، تصریح کرد: گاهی مجازات بر اساس نوع جرم، شدت و سوابق کیفری و آثار جرم در جامعه تعیین می‌شود، احکام صادر شده متناسب با این جرایم قاطعانه خواهد بود.

شاهون‌وند با اشاره به اینکه گاهی نیاز به ارفاق و تخفیف مجازات است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رویکرد دستگاه قضا اصلاح و پیشگیری از وقوع جرم است، یکی از موارد اصلاح استفاده از ارفاقات قانونی است.

منبع: فارس

کد خبر 663830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.