لازمه روایت اول در جنگ ترکیبی تشکیل قرارگاه چابک رسانه‌ای است

مدیرمسئول خبرگزاری ایمنا گفت: در جنگ رسانه‌ای نمی‌توان با الگوهای بروکراتیک در عرصه رسانه میدان‌داری کرد و ضرورت دارد با چابک‌سازی ساختار رسانه‌ای تشکیل قرارگاه عملیاتی را دنبال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن آنالوئی، امروز _ شنبه ششم خردادماه_ در مراسم تکریم و معارفه مدیر خبرگزاری فارس در اصفهان اظهار کرد: آنچه که از موفقیت در هر مجموعه‌ای نمایان می‌شود، ماحصل تلاش همگان بوده و مدیر مجموعه صرفاً راهبری تلاش‌های همکاران خود را برعهده داشته است.

وی با بیان اینکه مسئولیت نواقص و کم‌کاری‌ها بر عهده مدیر و جلوه‌گری خوبی‌ها و دستاوردها حاصل تلاش‌های همه همکاران در خبرگزاری و عرصه رسانه است گفت: روال تحولی خبرگزاری فارس اصفهان از سال ۹۴ آغاز شد و در سال ۱۴۰۰ ما میراث‌دار زحمات همه کسانی شدیم که به لحاظ ساختاری و نرم افزاری برای خبرگزاری فارس در اصفهان تلاش‌های شبانه‌روزی کرده بودند.

مدیر سابق خبرگزاری فارس استان اصفهان تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد فضای جنگ تمام عیار رسانه‌ای بوده‌ایم که بر پیکره انقلاب اسلامی وارد آمده است، در این میان استان اصفهان نیز به لحاظ حساسیت‌های متعدد در رأس اهداف رسانه‌ای دشمنان قرار داشت و از ابعاد مختلف مورد توجه بود.

وی ابراز کرد: بر این اساس در خبرگزاری فارس اصفهان با اخبار و رویدادهای متنوعی رو به رو بودیم، که سیاست ورود به عرصه تولید محتوا مبتنی بر روایت اول در جنگ رسانه‌ای و مواجهه با حوادث و رخدادهای استان در دستور کار قرار گرفت و این یکی از رویکردهای دفتر خبرگزاری فارس اصفهان بود.

آنالویی گفت: قله اتفاقات، اغتشاشات سال گذشته کشور بود که اصفهان نیز متأثر از آن قرار گرفت، البته پیش از اغتشاشات سال گذشته، دشمنان در صدد بودند که به بهانه آب زاینده‌رود، از مطالبات مردم سوءاستفاده کنند و به اهداف شوم خود برسند که با همگرایی همه رسانه‌های استان ضدانقلاب نتوانست در اصفهان به اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: رویکرد دیگر دفتر خبرگزاری فارس اصفهان آن بود که خود اسیر جنجال‌آفرینی و هوچی‌گری رسانه‌های معاند نشود و در عرصه مقابله و مواجهه با رویدادها بر محور عقلانیت تاکید داشته باشد و روایت اول را با تأکید بر واقعیت و عقلانیت دنبال کند.

مدیر سابق خبرگزاری فارس اصفهان رویکرد دیگر را حمایت از جریان مؤمن و انقلابی فرهنگی استان را سومین رویکرد خود قرار دادیم. تصریح کرد: تلاش کردیم خبرگزاری فارس در اصفهان پناه رسانه‌ای تشکل‌های مردمی و خودجوش فرهنگی جبهه انقلاب باشد و ما تلاش کنیم راوی جهاد آن‌ها در عرصه‌های مختلف باشیم، البته همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب در حمایت از مجموعه‌های ارزشی فاصله داریم که باید با کار جهادی در عرصه رسانه جبران شود.

مدیر مسئول خبرگزاری ایمنا عنوان کرد: اعتقاد دارم امروز جریان رسانه‌ای مسموم و وابسته به غرب دارای تریبون‌ها و بلندگوهای رسانه‌ای متعددی است و این جریان مؤمن انقلابی است که در عرصه رسانه دچار مظلومیت است و همواره مورد هجوم رسانه‌های تروریستی و وابسته به دشمنان است اما ایمان و اراده قوی خبرنگاران انقلابی همواره یاری‌گر جبهه رسانه‌ای حق در این جدال نابرابر است که به پیروزی‌های زیادی رسیده است و ان‌شاالله استمرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه جریان انقلابی در بسیاری از عرصه‌های امکاناتی دست بسته و محدود است، گفت: بر این اساس شایسته بود که به سمت استقلال دفتر استانی حرکت می‌کردیم، لذا اقدامات خوبی از سال ۹۴ در این راستا در دفتر خبرگزاری فارس اصفهان انجام گرفت و این حرکت به همت مجموعه همکاران و خبرنگاران دفتر خبرگزاری فارس اصفهان امروز نیز تداوم یافته و به عنوان یکی از بهترین ظرفیت‌های رسانه انقلاب به شمار می‌رود.

وی در توضیح دیگر رویکرد دفتر خبرگزاری فارس اصفهان اذعان کرد: توجه به افزایش ضریب نفوذ با شاخص افزایش بازدید اخبار در دستور کار قرار گرفت، همچنین ایجاد قرارگاه چابک در ورود به چالش‌های اصلی عرصه رسانه از دیگر اتفاقات خوبی بود که رقم خورد، چرا که اعتقاد داشتیم در جنگ رسانه‌ای نمی‌توان با الگوهای بروکراتیک در عرصه رسانه میدان‌داری کرد و ضرورت داشت با تشکیل قرارگاه عملیاتی چابک به نقش آفرینی صحیح در جنگ رسانه‌ای می‌پرداختیم.

وی ابراز کرد: روایت اول در تولید محتوا، محصول قرارگاه چابک رسانه‌ای است که در دفتر خبرگزاری فارس اصفهان طی سال‌های گذشته ایجاد شد و البته معتقدیم چابک‌سازی ساختار رسانه ضرورت مهم برای نقش‌آفرینی در جنگ ترکیبی است.

پایان پیام

کد خبر 663773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.