مکان های دیدنی رایگان استانبول

آیا برای دیدن تمامی مکان های دیدنی استانبول باید هزینه پرداخت کرد؟ همان‌طور که در کشور ما برای دیدن برخی جاذبه‌های توریستی باید مبلغی بپردازیم، در ترکیه نیز این روال وجود دارد.

اما افرادی هستند که بودجه کافی برای تهیه ورودی‌های این اماکن را ندارند و می‌خواهند این هزینه را برای خرید لوازم دیگری مصرف کنند. آیا در این شرایط افراد نمی‌توانند هیچ تفریحی در استانبول داشته باشند؟

قطعا این‌طور نیست؛ تفریحات و مکان‌های گردشگری زیادی در این کشور وجود دارد که شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای از آنها دیدن کنید.

اگر قصد سفر به ترکیه با کمترین هزینه را دارید شناخت این مکان‌ها به شما کمک می‌کند تا نهایت لذت را از این سفر سیاحتی ببرید. برای آشنایی با این جاذبه‌ها تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بام‌های استانبول

استانبول شهر گردشگرپذیری است و از این رو می‌توان آن را یکی از شلوغ‌ترین شهرها دانست. اگر عادت به شلوغی ندارید و همچنین به‌دنبال ‌یک تفریح رایگان هستید انتخاب بام‌های مختلف این شهر به شما پیشنهاد می‌شود.

با مراجعه به تپه‌های اطراف استانبول می‌توانید شاهد زیبایی و شلوغی شهر از راه دور باشید

این بام‌های زیبا طرفداران زیادی دارند و لازم نیست برای ورود به آنها هزینه‌ای پرداخت کنید. به‌همین دلیل نیز در ادامه به معرفی چند تپه محبوب استانبول می‌پردازیم:

تپه چاملیجا

یکی از مرتفع‌ترین بام‌های استانبول تپه گراند چامیلجا است که تقریبا 262 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. با توجه به بلندی این تپه می‌توانید از این مکان، زیبایی‌های استانبول و چراغانی‌های آن را ببینید.

دیدن تنگه بسفر از چشم‌انداز این تپه نیز کاملا رویایی است. برای اینکه نهایت استفاده را از این تفریح رایگان داشته باشید حتما تصاویر آن را ثبت کنید.

بهترین زمان برای مشاهده استانبول از ارتفاع این تپه ساعات پایانی شب است که شهر غرق در نورپردازی می‌درخشد.

تپه پیرلوتی (پی‌یر لوتی)

پی‌یر لوتی نام رمان‌نویس فرانسوی و افسر نیروی دریایی در قرن نوزدهم است که به‌دلیل داستان عاشقانه‌اش در یاد مردم زنده ماند.

دوری این منطقه از سایر مکان های دیدنی استانبول باعث شده تا خیلی مورد توجه گردشگران ایرانی قرار نگیرد. پیشنهاد می‌کنیم نوشیدن یک فنجان قهوه در کافه‌ پیرلوتی را حتما در برنامه خود قرار دهید.

برای رفتن به این تپه می‌توانید مسیر پیاده‌روی را انتخاب کنید تا علاوه‌بر سیاحت یک ورزش توفیقی را نیز تجربه کرده باشید. البته تله‌کابین نیز برای افرادی که تمایلی به راه‌رفتن ندارند وجود دارد.

دیدن خیابان‌ها و محله‌های گردشگری

از مکان های دیدنی استانبول می‌توان به محله‌ها و خیابان‌های معروف این شهر نیز اشاره کرد. در این خیابان‌ها انواع مراکز خرید، کافه و رستوران وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

برای لذت‌بخش‌تر شدن سفر می‌توانید علاوه‌بر پیاده‌روی در این مسیرها وارد یکی از رستوران‌ها شوید و پس از صرف غذا از باقی پیاده‌روی خود لذت ببرید.

خیابان بغداد

خیابان بغداد یکی از جاهای دیدنی استانبول است که در بین گردشگران و ساکنین این شهر محبوبیت زیادی دارد. وجود انواع رستوران، کافه، بوتیک و برندهای مشهور در این خیابان می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کند.

خیابان استقلال

یکی از مکان های دیدنی استانبول که شهرت زیادی به‌خصوص در بین گردشگران ایرانی دارد خیابان استقلال است. پیاده‌روی در این خیابان سنگ‌فرش شده برای همه افراد می‌تواند لذت‌بخش باشد.

خیابان استقلال طولی حدود 5/1 کیلومتر داشته و در منطقه بی‌اوغلو قرار دارد. نمایش‌های خیابانی، مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های این خیابان نمای بسیار زیبایی دارند؛ به‌گونه‌ای که دیدن آنها برای گردشگران می‌تواند بسیار جذاب باشد.

مکان های دیدنی رایگان استانبول

سواحل زیبای استانبول

مکان های دیدنی استانبول که نیاز به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دیدن آنها نیست شامل سواحل زیبای این شهر نیز می‌شود. هر چند افراد زیادی هستند که از وجود این سواحل بی‌خبرند.

با توجه به اینکه گردشگران زیادی در برنامه سفر خود بازدید از سواحل را ندارند شما می‌توانید در این شهر ساحل‌های خلوت و پر از آرامش نیز پیدا کنید.

ساحل عمومی توزلا

ساحل دریای مرمره که در سمت آسیایی شهر استانبول قرار دارد و می‌توان آن را یکی از تمیزترین سواحل دانست توزلا نام دارد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ساحل اختصاص دادن آن به بانوان در روزهای 4 شنبه، 5 ‌شنبه و جمعه است. این موضوع برای بسیاری از خانم‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

علاوه بر پخش موزیک و تخت‌های‌ آفتاب در این ساحل وجود دارد و شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای برای ساعت‌های طولانی از آفتاب‌گرفتن در این مکان لذت ببرید.

ساحل جاده بوسان

یکی دیگر از مکان های دیدنی استانبول که در سمت آسیایی و نزدیک به مرکز این شهر قرار دارد ساحل جاده بوسان است. در این ساحل علاوه‌بر امکانات تفریحی آمبولانس و قایق نجات نیز وجود دارد.

از امکاناتی که در این ساحل برای گردشگران در نظر گرفته شده می‌توان به دوش، کمد تعویض لباس، سرویس بهداشتی و تخت‌های آفتاب اشاره کرد.

در بین جاهای دیدنی استانبول قطعا انتخاب این ساحل زیبا و آفتاب‌گرفتن روی شن‌های نرم آن بدون اینکه لازم باشد هزینه‌ای پرداخت کنید، یکی از بهترین گزینه‌ها است.

پل‌های زیبای استانبول برای پیاده‌روی

پل‌ها اگر به‌درستی طراحی و ساخته شوند می‌توانند از قطب‌های گردشگری یک شهر به‌شمار بیایند. در استانبول نیز تعدادی پل بسیار جذاب ساخته شده که افراد می‌توانند به‌صورت رایگان از آنها دیدن کنند.

پل گالاتا

یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی استانبول پل 2 طبقه گالاتا است که از شاخ طلایی کارکوی در شمال و استانبول قدیم در جنوب گذر می‌کند.

این پل را قلب استانبول نیز می‌نامند. در بخش بالایی گالاتا ماشین‌های مختلفی عبور می‌کنند و بخش پایین آن دارای تعداد زیادی رستوران و کافه است.

دیدن غروب آفتاب از روی این پل می‌تواند منظره بسیار جذابی ایجاد کند که چشم هر گردشگری به آن خیره می‌شود. شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به پیاده‌روی روی پل پبردازید و در آخر نیز غروب خورشید را تماشا کنید.

دیدن بهترین مراکز خرید

مراکز خرید بسیار زیادی در استانبول وجود دارد که برخی از آنها مانند بازار بزرگ، شما را به دنیای تاریخی این شهر می‌برند و برخی دیگر آنقدر مدرن و لوکس هستند که گویی به قلب اروپا قدم گذاشته‌اید.

دیدن این مراکز خرید حتی بدون انجام هیچ خریدی می‌تواند بسیار دل‌نشین باشد و تقریبا همه گردشگران بازدید از این مراکز را در برنامه سفر خود دارند.

از مهم‌ترین بازارها و مراکز استانبول می‌توان به بازار ادویه مصر، گرند بازار (بازار سرپوشیده) و مرکز خرید ایستینیه پارک اشاره کرد.

پارک ییلدیز

به‌طور کلی بسیاری از پارک‌های زیبای استانبول بدون نیاز به هیچ هزینه‌ای برای عموم گردشگران در دسترس هستند؛ پارک تاریخی یلیدیز نیز در این دسته قرار دارد.

این پارک در زمان حاکمیت عبدالحمید دوم جزئی از کاخ و باغ سلطنتی بود اما امروزه کاملا مستقل است. البته بخش داخلی آن در حال حاضر نیز تحت عنوان کارخانه چینی‌سازی فعالیت می‌کند.

جمع‌بندی

بسیاری از مکان های دیدنی استانبول بدون اینکه لازم باشد هزینه‌ای پرداخت کنید در دسترس ساکنین محلی و عموم گردشگران قرار دارند.

با انتخاب این مناطق می‌توانید بیشتر بودجه خود را صرف خرید لوازم برند مورد نیاز یا امتحان کردن غذاهای مختلف ترکی کنید.

از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی رایگان ترکیه می‌توان به تپه پیرلوتی، خیابان استقلال، خیابان بغداد، پل گالاتا، پارک ییلدیز، ساحل جاده بوسان و ساحل عمومی توزلا اشاره کرد.

برای سفر به استانبول و دیدن این مکان‌های زیبا می‌توانید از طریق مجموعه فلای تودی برای رزرو بلیت هواپیما و هتل اقدام کنید.

کد خبر 663769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.