گل‌گهر سیرجان آخرین باشگاه ایرانی دریافت‌کننده مجوز حرفه‌ای AFC

پس از سپاهان، پرسپولیس، نساجی، تراکتور و فولاد، گل‌گهر نیز طی روزهای آتی مجوز حرفه‌ای ‌کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی روزهای اخیر باشگاه‌های ایرانی که شانس حضور در مسابقات لیگ‌قهرمانان فصل آینده آسیا را دارند تلاش کردند تا با اقدامات موردنیاز و رعایت قوانین کنفدراسیون فوتبال قاره‌کهن، مجوز حرفه‌ای فصل آتی بازی‌های لیگ‌قهرمانان را به‌دست بیاورند. تاکنون پنج باشگاه سپاهان اصفهان، پرسپولیس تهران، نساجی مازندران، تراکتور تبریز و فولاد خوزستان موفق به اخذ این مدرک شده‌اند.

البته به احتمال فراوان یک الی دو باشگاه دیگر طی روزهای آینده به این پنج باشگاه اضافه خواهند شد؛ البته طبق شنیده‌ها شش باشگاه ایرانی مجوز حرفه‌ای را برای فصل آینده دریافت کرده‌اند و باشگاه ششم گل‌گهر سیرجان است. اما ممکن است مس رفسنجان هم بتواند با انجام آخرین تلاش‌ها، این آپشن مهم را برای باشگاه خودش بگیرد. جالب اینجاست که شش الی هفت تیم از لیگ برتر فوتبال ایران مجوز حرفه‌ای گرفته‌اند اما نام استقلال در میان‌شان نیست.

باشگاه‌های ایرانی در شرایطی این مدرک مهم و معتبر را دریافت کرده‌اند که منتظر لغرش سایر باشگاه‌ها و کامل نشدن مراحل پایانی‌شان هستند تا جای آنان را در لیگ‌قهرمانان آسیا بگیرند. ضمن اینکه باتوجه به ناکامی استقلال در اخذ مدرک مجوز حرفه‌ای و همچنین قهرمانی پرسپولیس در فصل بیست‌ودوم لیگ برتر، این احتمال وجود دارد که از بین تیم‌های سپاهان، تراکتور، گل‌گهر، فولاد و مس رفسنجان دو تیم به آسیا برود.

پرسپولیس که مدرک مجوز حرفه‌ای‌اش را به‌هر طریقی بود گرفت به‌عنوان قهرمان فصل بیست‌ودوم لیگ برتر به‌صورت مستقیم راهی آسیا می‌شود و نساجی به‌عنوان قهرمان فصل گذشته جام‌حذفی راهی پلی‌آف خواهد شد. قاعدتاً باید قهرمان لیگ برتر در فصل گذشته به‌صورت مستقیم و قهرمان جام‌حذفی فصل جاری از طریق پلی‌آف جواز حضور در لیگ‌قهرمانان آسیای ۲۰۲۴-۲۰۲۳ را کسب می‌کردند که شرایط متفاوت است.

باتوجه به اینکه نامی از باشگاه آلومینیوم اراک در بین دریافت‌کننده‌های مدرک مجوز حرفه‌ای AFC به چشم نمی‌خورد، ایرالکویی‌ها که نایب‌قهرمان جام‌حذفی سال گذشته هستند نمی‌توانند به پلی‌آف بروند. قهرمان جام‌حذفی امسال هم یا پرسپولیس است که برای حضور در آسیا این عنوان فرقی به‌حالش نمی‌کند و استقلال هم شانسی ندارد. بدین ترتیب باید دید برنامه‌ریزی و قوانین فدراسیون فوتبال و سازمان‌لیگ چگونه خواهد بود و دو تیمی که فدراسیون برای حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا به AFC معرفی می‌کند کدام خواهند بود.

کد خبر 663767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.