اجرای پروژه‌های هوشمند مدیریت انرژی در دورتموند

مدیران دورتموند در آلمان از پیاده‌سازی پروژه‌های متعددی با هدف افزایش سازگاری مناطق با گرمای شدید خبر داده و مدعی شده‌اند کارآمدی انرژی را ارتقا خواهند داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به‌زودی دو پروژه شگفت‌انگیز در دورتموند پیاده خواهد شد و کاهش قابل توجه دمای هوا را به دنبال خواهد داشت، ضمن این‌که در افزایش تاب‌آوری مناطق در مقابل تغییرات اقلیمی نقش مهمی ایفا خواهد کرد. به دنبال اجرای این رویکردها، بخش اعظم انرژی شهری در سازه‌ها و فضاهای عمومی شهر جای خود را به نیروی تجدیدپذیر خواهد داد و این در حالی است که آلودگی هوا به دنبال اقدامات جدید، به‌طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیران دورتموند در نظر دارند اجرای پروژه‌های جدید مقابله با تغییرات اقلیمی خود را کاملاً هوشمند کنند و از منابع مختلف حاصل از داده‌های دیجیتالی برای این منظور بیشترین بهره را بگیرند. در واقع از فناوری‌های خلاق برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به تغییرات اقلیمی بهره گرفته خواهد شد و به دنبال آن، تلفیق داده‌های کنونی با اطلاعات جدید حاصل از این سنسورها، مدیران را قادر به اعمال اقدامات مناسب در هر منطقه خواهد کرد. به عبارت دیگر، داده‌هایی که در اختیار مدیران قرار می‌گیرد، قابلیت شناسایی آلاینده‌های هوا و مؤلفه‌های مؤثر بر تشدید تغییرات اقلیمی را فراهم می‌آورد و به دنبال آن، امکان اعمال اقدامات زودهنگام و مؤثر فراهم می‌آید.

اجرای پروژه‌های هوشمند مدیریت انرژی در دورتموند

اقدام دیگر مدیران دورتموند، ایجاد یک مدل گرمایی سه‌بعدی فراگیر است که با استفاده از اسکن لیزری پیشرفته و فناوری‌های وابسته بر سنجش گرما ممکن خواهد شد و در پی آن، قابلیت ارزیابی کارآمدی انرژی در سازه‌ها و میزان گرمای مضاعف شهری فراهم می‌آید. علاوه بر این، استراتژی دوم شناسایی منازلی با بیشترین هدررفت انرژی و ساکن شهروندان آسیب‌پذیر نسبت به گرما را برای مدیران ممکن می‌کند و آن‌ها را به اعمال اقدامات مناسب برای رفع آن‌ها سوق می‌دهد.

مدل گرمایی سه‌بعدی کارآمدی انرژی را به طور بصری به تصویر خواهد کشید و از این طریق، قابلیت تصمیم‌گیری سریع‌تر را در مواجهه با مشکلات یا پیاده‌سازی رویکردهای اثربخش را برای مدیران فراهم خواهد آورد.

اجرای پروژه‌های هوشمند مدیریت انرژی در دورتموند

کد خبر 663687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.