اجرای طرح احداث نمایش‌گرهای ایمنی موتورسواران در جایگاه‌های پمپ بنزین اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح نمایش تصادفات موتورسیکلت‌سواران با هدف تذکر به رعایت قوانین راکبان هنگام رانندگی در جایگاه‌های پمپ بنزین در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس با اشاره به فرهنگ‌سازی عبور و مرور در شهر اظهار کرد: درصد قابل توجهی از آمار حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران است، در این راستا با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و گرمای فصلی تردد با موتورسیکلت افزایش می‌یابد.

وی افزود: طرح نصب نمایشگرهایی در جایگاه‌های سوخت موتورسیکلت با شعار «نفر بعدی نباشیم» اجرا شده است که به‌صورت نمونه حوادثی که توسط موتورسیکلت‌سواران رخ داده است را به نمایش می‌گذارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در این فیلم‌ها خطرات ناشی از رعایت نکردن قوانین، بی‌توجهی به چراغ قرمز و استفاده‌نکردن از کلاه ایمنی به موتورسواران گوشزد می‌شود.

وی با اشاره به تحقیقات میدانی از اجرای این طرح خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در بازه زمانی ۱۵ روزه برنامه‌ریزی شده است، اما در تحقیقات میدانی موتورسواران علاوه بر همکاری خوب در تکمیل فرم‌های نظرسنجی، درخواست تکرار اجرای طرح را در سایر جایگاه‌های سوخت‌رسانی داشتند.

حق‌شناس با بیان اینکه نخستین نمایشگر در جایگاه سوخت ابن‌سینا نصب شده است، اظهار کرد: با توجه به استقبال شهروندان از این طرح، نمایش‌گرهای با کیفیت مناسب پخش در فضاهای باز خریداری و به‌زودی در دیگر جایگاه‌های سوخت نصب خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح در شورای ترافیک استان نیز ارائه و مورد استقبال مسئولان ترافیک استان پلیس راهور قرار گرفت و مقرر شد با حمایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و صداوسیما توسعه پیدا کند و در مراحل بعدی در سایر شهرستان‌های استان اصفهان نیز اجرایی شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ‌سازی بهتر، شاهد تردد ایمن و بدون تصادف موتورسواران در سطح شهر باشیم.

کد خبر 663681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.