پروازهای گلاسکو هیدروژنی می‌شود

فرودگاه گلاسکو در اسکاتلند میزبان یک مرکز جدید برای تولید، ذخیره و توزیع هیدروژن خواهد بود که قابلیت پرواز هواپیماها را با میزان انتشار صفر گازهای گلخانه‌ای فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران گلاسکو در حال سرمایه‌گذاری برای توسعه یک مرکز تولید، ذخیره و توزیع هیدروژن در فرودگاه اصلی شهر هستند و در نظر دارند به دنبال آن، قابلیت انجام پروازهای فرودگاه را با میزان انتشار صفر کربن فراهم بیاورند و به عنوان الگویی برای به حداقل رساندن تولید گازهای آلاینده ناشی از عبور و مرور هواپیماها در سایر شهرهای بریتانیا عمل کنند. مدیران گلاسکو به‌تازگی پیاده‌سازی این پروژه را آغاز کردند و از پایان آن تا اوایل سال ۲۰۲۴ خبر داده و مدعی شده‌اند که به اجرای یک هدف درازمدت برای هیدروژنی‌سازی سایر فرودگاه‌های سراسر بریتانیا خواهند پرداخت و از این طریق، انتشار کربن ناشی از عبور و مرور هواپیماها را در سراسر قلمرو به صفر برسانند.

هیدروژن تجدیدپذیر

توسعه مرکز تولید، ذخیره و توزیع هیدروژن در فرودگاه گلاسکو بخشی از سرمایه‌گذاری هفت میلیون پوندی دولت اسکاتلند برای نوآوری هیدروژنی را تشکیل می‌دهد که به توسعه فناوری‌های مربوط به تولید هیدروژن تجدیدپذیر اختصاص داده شده است. پروژه توسعه مرکز نوآوری هیدروژن فرودگاه گلاسکو ایجاد فضایی با بیشترین نرخ تولید، ذخیره و توزیع هیدروژن کارآمد در سراسر قلمرو بریتانیا را به دنبال خواهد داشت که در آن، استراتژی‌های تولید سوخت دوستدار محیط زیست به طور مداوم مورد آزمایش قرار می‌گیرد و در صورت اثربخشی، به دولت گلاسکو و بریتانیا برای پیاده‌سازی معرفی می‌شود.

پروازهای گلاسکو هیدروژنی می‌شود

در این مرکز از هوش مصنوعی و فناوری ذخیره‌سازی جامدات بهره گرفته می‌شود که به دنبال آن، قابلیت تولید سوخت‌های دوستدار محیط زیست برای هواپیماها در حال و آینده فراهم می‌آید. هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این مرکز، اثربخشی نسبی رویکردهای ذخیره و الکترولیزر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و از این طریق به مدیران برای حل مشکلات مربوط به ذخیره جامدات کمک می‌کند. طراحی یک زیرساخت بسیار کارآمد و فرآیند توزیع هیدروژن از منبع ذخیره جامدات به یک منبع سیار گازی از دیگر اقداماتی خواهد بود که برای هیدروژنی‌سازی پروازهای گلاسکو در احداث مرکز جدید تولید، ذخیره و انرژی هیدروژن مورد توجه مدیران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 663639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.