استقرار بیش از ۹۰ درصد کوچ بهاری عشایر در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد از کوچ عشایر ایل‌های قشقایی و بختیاری از مناطق عشایری خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به مناطق عشایری استان انجام شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه جمعیت عشایر استان ۱۱ هزار خانوار و حدود ۶۵ هزار نفری را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: عشایر در فصل کوچ بهاری در بیش از ۵۰۰ نقطه از شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، سمیرم، دهاقان و شهرضا استقرار می‌یابند.

وی با اشاره به انجام بیش از ۹۰ درصد از کوچ عشایر ایل‌های قشقایی و بختیاری از مناطق عشایری خوزستان، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد به مناطق عشایری استان، افزود: همزمان عشایر ایل عرب جرقویه در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری و سمیرم مستقر می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عوامل امدادی و خدمات‌رسان با هماهنگی اداره کل امور عشایر و محوریت فرمانداری شهرستان‌ها در طول مسیر کوچ نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز آبرسانی، بازگشایی ایل راه‌ها خدمات بهداشتی، درمانی و کنترل بیماری‌های دام و طیور اقدام و الزامات ایمنی و آموزشی را اجرایی می‌کنند. به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از مخاطرات جوی سیل، طوفان و حریق به عشایر اطلاعات ضروری ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که عشایر در تولید گوشت، صنایع دستی، عسل، محصولات لبنی، زراعی و باغی نقش دارند و گلیم عشایر قشقایی به ثبت یونسکو رسیده است.

کد خبر 663628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.