هفته نکوداشت زرین‌شهر زمینه را برای تعامل بیشتر شهروندان و مدیریت شهری فراهم می‌کند

شهردار زرین‌شهر گفت: برگزاری هفته نکوداشت زرین‌شهر علاوه بر افزایش فضای همدلی و هم‌افزایی زمینه را برای تعامل هرچه بیشتر شهروندان و مدیریت شهری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی فراهم می‌کند که ثمره آن تقویت هویت فرهنگی شهر و برانگیختن حس تعلق شهروندان است.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تاریخ زرین‌شهر پر از نام بزرگان و چهره‌های ماندگار است، اظهار کرد: خطه طلایی ایران به دلایل مختلف از جمله پرورش علما، فقها، سرداران شاخص، ۳۴۴ شهید و چهره‌های علمی، فرهنگی و هنری به عنوان یکی از شهرهای افتخارآمیز ایران اسلامی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه زرین‌شهر سرشار از داشته‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی بی‌شمار است، افزود: خطه طلایی ایران دُر و گوهرهای کمیاب بسیاری را در دل خود جای داده است.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: آیت‌الله شیخ مرتضی ریزی، شیخ ابوالفضل ریزی، ملأ لطف‌الله شمس‌الواعظین ریزی و محمدحسین فشارکی از فقها، مشاهیر نامدار، چهره‌های ماندگار و بزرگ خطه طلایی ایران هستند که عمر خود را در سایه همت و تلاشی خستگی‌ناپذیر در راه ترویج اسلام ناب محمدی و کسب علم و هنر سپری کردند.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه نکوداشت مفاخر و مشاهیر فرهنگی به تولید سرمایه اجتماعی کمک می‌کند، تصریح کرد: فقها، بزرگان، فلاسفه، هنرمندان، ادبا و شهدای بزرگ این دیار زرخیز زحمات زیادی کشیدند تا زرین‌شهر با فرهنگی غنی و به‌زیبایی امروز به دست ما برسد و از شهرهای هم‌تراز خود متمایز شود.

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر یکی از مسائل زیربنایی است که تأثیر زیادی در رونق اقتصادی دارد، به نحوی که به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه شهری شناخته می‌شود، برهمین اساس حفظ و معرفی آداب و رسوم، آئین‌ها، میراث ملموس و ناملموس و چهره‌های ماندگار شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار زرین‌شهر اضافه کرد: با تصویب شورای اسلامی زرین‌شهر، یازدهم خردادماه در تقویم فرهنگی شهرستان لنجان به نام روز زرین‌شهر نام‌گذاری شد و هر سال هفته نکوداشت زرین‌شهر از پنجم تا یازدهم خردادماه در این شهر برگزار می‌شود تا خطه طلایی ایران به عنوان شهری فرهنگی و گردشگرپذیر با پیشینه کهن به دیگر شهرهای ایران معرفی شود.

اسماعیلی‌احمدی بزرگ‌ترین سرمایه زرین‌شهر را شهروندان مهربان، فرهیخته و متدین آن دانست و گفت: برگزاری هفته نکوداشت زرین‌شهر علاوه بر افزایش فضای همدلی و هم‌افزایی سبب تعامل هرچه بیشتر شهروندان و مدیریت شهری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی خواهد شد که ثمره آن تقویت هویت فرهنگی شهر و برانگیختن حس تعلق شهروندان است.

کد خبر 663601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.