ارتباط شورا و شهرداری باید توأم با همدلی باشد

دبیر شورای اسلامی شهر اراک گفت: ارتباط شورا و شهرداری باید توأم با همدلی و هماهنگی باشد، در غیر این‌ صورت مجموعه مدیریت شهری و مردم به‌طور یکسان متضرر خواهند شد.

علی‌جعفر محصولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری نهاد اجراکننده تصمیم‌ها و سیاست‌هایی است که شورای اسلامی شهر تصویب می‌کند، از این‌رو ارتباط شورا و شهرداری باید توأم با همدلی و هماهنگی باشد، در غیر این صورت مجموعه مدیریت شهری و مردم به‌طور یکسان متضرر خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورا باید به یکدیگر اعتماد داشته باشند تا با همکاری هم یک شهر ایدئال را بسازند، افزود: شهرداری با وظایف گسترده‌ای که بر عهده دارد، سهم بسزایی در افزایش رفاه و آسایش شهروندان دارد و این مجموعه تنها وقتی می‌تواند در خدمت‌رسانی به مردم عملکرد مطلوبی داشته باشد که اجرای سیاست‌های نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر را در اولویت اقدامات خود قرار دهد.

دبیر شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه مباحث مطرح شده در کارگروه‌های مختلف شورای اسلامی شهر با چندین جلسه در هفته نتایج خوبی به‌دنبال داشته است، تصریح کرد: شورای اسلامی شهر از چندین کمیسیون تخصصی تشکیل شده است و در جلسات متنوعی که برگزار می‌کند، با بهره‌گیری از توان کارشناسان مجرب در حوزه‌های مختلف شهری و مسئولان فنی شهرداری، بسترهای لازم را برای همفکری جهت پیشبرد اهداف مدیریت شهر و ارتقای خدمات‌رسانی به شهروندان فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم شورا توأمان سیاست‌گذار و ناظر بر اجرای مصوبات توسط شهرداری است؛ ما اعضای شورای شهرداری نیستیم، بلکه به‌عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر فعالیت داریم و بر عملکرد سایر دستگاه‌ها نظارت می‌کنیم؛ حیطه فعالیت‌های شورا را نباید به شهرداری محدود کرد.

کد خبر 663542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.