هراس آمریکا از رونمایی موشک "خیبر" ایران

رونمایی از موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر هراس و عصبانیت ایالات متحده آمریکا را به همراه داشت، به گونه‌ای که متیو میلر، سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا در واکنش آن را "تهدید" خواند.

به گزارش ایمنا، متیو میلر، سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایالات متحده آمریکا به رونمایی از موشک جدید ایران، اظهار کرد: توسعه موشک‌های بالستیک از سوی ایران تهدیدی جدی برای امنیت منطقه‌ای و بین المللی محسوب می‌شود.

وی افزود: ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم، همانطور که اعلام کرده‌ایم توسعه و تکثیر موشک‌های بالستیک از سوی ایران تهدیدی جدی برای امنیت منطقه‌ای و بین المللی محسوب می‌شود و برنامه موشکی ایران همچنان یک چالش در مقابل منع اشاعه است.

سخنگوی جدید وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما همچنان از ابزارهای مختلف منع اشاعه از جمله تحریم‌ها برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر برنامه موشکی ایران و توانایی این کشور برای ارائه این موشک‌ها و تکنولوژی آنها به دیگران استفاده می‌کنیم.

وی گفت: ایران با وجود محدودیت‌های برنامه موشکی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همچنان به دنبال دریافت تکنولوژی مختلف موشکی از تأمین کنندگان خارجی است و با بی توجهی به این قطعنامه به انجام آزمایش‌های موشکی خود ادامه می‌دهد.

میلر مدعی شد: همانطور که پیش‌تر اعلام کرده‌ایم، یک ایرانِ با سلاح هسته‌ای تحریک‌آمیز تر عمل خواهد کرد و به همین دلیل ما مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهیم بود.

گفتنی است، به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» جدیدترین محصول موشکی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، صبح پنجشنبه با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

موشک خیبر که جدیدترین نسخه از خانواده موشک‌های خرمشهر است، موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های راهبردی، از ویژگی‌های تاکتیکی نیز برخوردار است.

منبع: ایرنا

کد خبر 663501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.