بهره‌گیری از مردم راهبرد اصلی ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: بهره‌گیری از مردم یکی از راهبردهای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و باید ستاد آن‌چنان برنامه‌ریزی کند که مانند رگ‌ در خانواده‌ها نفوذ داشته باشد.

‌به گزارش ایمنا، آیت‌الله کاظم صدیقی امروز -پنجشنبه چهارم خردادماه- در همایش سراسری دبیران و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اصفهان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر راه پیامبران و سفرای الهی است، اظهار کرد: مأموریت پیامبران امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تمام الزاماتی است که دین در بُعد ایجابی و بُعد سلبی دارد؛ بنابراین احیای امر به معروف و نهی از منکر احیای بایدهای دینی و زدودن نبایدها است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: رسالت اول تمام پیامبران مبارزه با شرک اعتقادی، عملی و دعوت به توحید در ابعاد مختلف بوده است و این موضوع اکنون رسالت آمران به معروف و ناهیان از منکر است، اصل ولایت محور همه خوبی‌ها و نهی ولایت منشأ همه بدی‌ها و رذالت‌ها و خباثت‌ها است.

وی حفظ مردم در صحنه را یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی (ره) دانست و اضافه کرد: بهره‌گیری از مردم یکی از راهبردهای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است و باید ستاد آن‌چنان برنامه‌ریزی کند که مانند رگ‌ها در تمام خانواده‌ها نفوذ داشته باشد و حمایت مردمی را جلب کند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه اختلاف سلیقه طبیعی است اما مشترکات زیادی نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: لازم است این مشترکات برجسته شود و از گستردگی اختلافات جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های جوانان، استعدادهای درخشان و نخبگان، گفت: حرکت مقطعی نتیجه همیشگی ندارد؛ کار زمانی پا می‌گیرد که به طور یک امر نهادینه شده هدف‌دار و مستمر باشد.

منبع: فارس

کد خبر 663469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.