دوره ایلتس چقدر طول میکشد؟
دوره ایلتس چقدر طول میکشد؟

دوره آمادگی آیلتس معمولاً بسته به نیاز و توانایی هر فرد و همچنین برنامه‌ی زمانی او، متفاوت است.

در حالت کلی، دوره‌های آمادگی آیلتس می‌توانند بین چند هفته تا چند ماه طول بکشند. در این دوره‌ها، شرکت‌کنندگان با استفاده از کتاب‌های درسی، سوالات قبلی آزمون، جزوات و منابع آموزشی آنلاین، تمرین‌هایی را انجام می‌دهند تا مهارت‌های لازم برای قبولی در آزمون آیلتس را به دست آورند.

علاوه بر این، در بعضی از دوره‌های آمادگی آیلتس، شرکت‌کنندگان می‌توانند به صورت گروهی یا فردی با مربیان مجرب درس بخوانند و تمرین کنند. در هر صورت، مدت زمان دوره آیلتس بسته به منابع مورد استفاده، تعداد ساعات تمرین در هفته، سطح زبانی شرکت‌کننده و هدف آن، متفاوت است. به هر حال، برای رسیدن به یک سطح قابل قبول برای آزمون آیلتس، حداقل چند ماه زمان نیاز است.

معرفی سطح های دوره آیلتس

دوره آمادگی آیلتس به طور کلی در سه سطح مختلف طراحی می‌شود:

  1. سطح مبتدی (Beginner): در این سطح، شرکت‌کنندگان با مباحث پایه زبان انگلیسی آشنا می‌شوند و تمرکز بر تقویت مهارت‌های اساسی زبانی مانند گرامر، واژگان و تلفظ است. در این سطح، شرکت‌کنندگان به تمرین در مهارت‌های شنیداری، خواندن و مکالمه پرداخته و با ساختار آزمون آیلتس آشنا می‌شوند.
  2. سطح متوسط (Intermediate): در این سطح، شرکت‌کنندگان به تمرین و تقویت مهارت‌های چهارگانه‌ی شنیداری، خواندن، نوشتاری و سخنوری پرداخته و با ساختار آزمون آیلتس به صورت جامع آشنا می‌شوند. در این سطح، تمرکز بر تقویت دایره‌ی واژگان و استفاده از عبارات تخصصی آیلتس نیز قرار می‌گیرد.
  3. سطح پیشرفته (Advanced): در این سطح، به تمرین و تقویت مهارت‌های پیشرفته‌تر زبانی مانند استفاده از اصطلاحات و عبارات تخصصی، توسعه دایره‌ی واژگان و تقویت مهارت‌های نوشتاری و سخنوری پرداخته می‌شود. در این سطح، شرکت‌کنندگان با ساختار آزمون آیلتس و روش‌های موثر در پاسخگویی به سوالات آزمون آشنا می‌شوند.

بهترین برنامه زمانی برای آزمون آیلتس

بهترین برنامه زمانی برای آزمون آیلتس

برای آمادگی بهترین در آزمون آیلتس، باید برنامه‌ی مناسب و کاملی را دنبال کرد. در ادامه چند مورد از مهمترین مراحل و برنامه‌هایی که برای آمادگی بهتر در آزمون آیلتس می‌توانید دنبال کنید را بررسی می‌کنیم:

تعیین هدف:

باید برای خود هدفی را در نظر گرفته و برنامه ریزی کنید. این هدف می‌تواند شامل امتیاز مورد نظر در آزمون، کسب نمره‌ی بالاتر در یکی از مهارت‌های زبانی و یا بهبود کلی زبان انگلیسی باشد.

ارزیابی سطح زبانی:

قبل از شروع به آمادگی برای آزمون آیلتس، باید سطح زبانی خود را ارزیابی کنید تا بتوانید بر اساس نیازهای خود برنامه‌ی مناسبی را تعیین کنید. می‌توانید از تست‌های آنلاین و یا بهترین روش، با استفاده از یک مربی زبان، سطح زبانی خود را بررسی کنید.

مطالعه‌ی سرفصل‌های آزمون:

باید با سرفصل‌های آزمون آیلتس آشنا شوید و مطالب مورد نیاز را برای هر بخش از آزمون آموزش ببینید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکلبرای هر بخش از آزمون آماده شوید.

استفاده از منابع آموزشی متنوع:

باید از منابع مختلف آموزشی مانند کتاب‌های درسی، منابع آنلاین، ویدئوهای آموزشی و تمرینات آزمون آیلتس استفاده کنید. با استفاده از این منابع، می‌توانید به صورت کامل و جامع مطالب مورد نیاز را برای آزمون آموزش ببینید.

تمرین مستمر:

برای آمادگی بهتر برای آزمون آیلتس، باید تمرینات بسیاری انجام دهید. تمرینات شنیداری، خواندن، نوشتاری و سخنوری باید به صورت روزانه و مستمر انجام شود تا بتوانید مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید. همچنین می‌توانید با حل تمرینات و آزمون‌های آموزشی آیلتس، خود را برای شرایط و محدودیت‌های زمانی آزمون آماده کنید.

بازخورد و اصلاح خطاها:

باید بازخورد مناسبی از مدرسین مربوطه دریافت کنید و با آن‌ها مشورت کنید تا بتوانید خطاهای خود را در مهارت‌های زبانی برطرف کنید.

برنامه‌ی زمانی:

برای آمادگی بهتر برای آزمون آیلتس، باید برنامه‌ی مناسبی را تعیین کنید و زمان‌مناسبی را برای هر بخش از آزمون اختصاص دهید. برنامه‌ی زمانی شما باید شامل تعیین میزان زمان برای مطالعه‌ی مباحث مختلف، حل تمرینات و آزمون‌های آموزشی، بازخورد و اصلاح خطاها و تکرار و تمرین باشد.

تمرکز:

برای آمادگی بهتر برای آزمون آیلتس، باید تمرکز بیشتری روی مهارت‌های زبانی خود داشته باشید و تمام تلاش خود را برای بهبود آن‌ها بکنید. همچنین باید از تکنیک‌های مختلف مانند گوش دادن به موسیقی بدون کلام و یا مشابهترین برنامه زمانی برای آمادگی در آزمون آیلتس بستگی به سطح زبانی، هدف و نیازهای شخصی شما دارد. اما در کل، برای آمادگی بهتر در آزمون آیلتس می‌توانید به چند مورد زیر توجه کنید:

دریافت مدرک آیلتس چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمانی که برای دریافت مدرک آیلتس (IELTS) لازم است، به عملکرد شما در آزمون و همچنین نحوه دریافت مدرک بستگی دارد. به طور کلی، نتیجه آزمون آیلتس برای شما در عرض ۱۳ روز کاری پس از آزمون در دسترس خواهد بود. با این حال، در صورتی که از نوع آزمون آیلتس اینترنتی (IELTS Indicator) استفاده کنید، ممکن است نتیجه آزمون شما در عرض ۵ تا ۷ روز کاری پس از آزمون در دسترس شما قرار بگیرد.

دریافت مدرک آیلتس چقدر زمان می‌برد؟

بعد از دریافت نتیجه آزمون، مدرک آیلتس شما برایمدت دو سال معتبر خواهد بود. پس از دو سال، شما می‌توانید از نتیجه آزمون آیلتس خود در موقعیت‌های مختلفی، مانند درخواست پذیرش در دانشگاه‌ها، مهاجرت و یا جستجوی شغل، استفاده کنید. پس از این مدت، شما باید مجدداً آزمون آیلتس را بگیرید تا مدرک جدیدی را به دست آورید.

به عنوان یک نکته مهم، باید توجه داشت که بعضی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، ممکن است بخواهند نتیجه آزمون آیلتس شما را در یک بازه زمانی کوتاه‌تر از دو سال ببینند، بنابراین باید با این مورد نیز آشنا باشید و در صورت نیاز، با مؤسسه مربوطه تماس بگیرید. همچنین، در صورتی که بخواهید نتیجه آزمون آیلتس خود را به دانشگاه‌ها یا سایر مؤسسات ارسال کنید، زمان لازم برای این کار نیز ممکن است تا ۲ هفته یا بیشتر نیاز باشد.

چگونه می‌توانم سطح زبانی خود را ارزیابی کنم؟

برای ارزیابی سطح زبانی خود می‌توانید از چند روش استفاده کنید:

  1. تست‌های آنلاین: در اینترنت تعداد زیادی از تست‌های آنلاین وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای ارزیابی سطح زبانی خود استفاده کنید. این تست‌ها معمولاً به صورت چند گزینه‌ای هستند و شامل مباحث مختلفی مانند گرامر، واژگان، شنیداری، خواندن و سخنوری هستند.
  2. مشاوره با مربی زبان: می‌توانید با یک مربی زبان مشورت کنید و از او بخواهید سطح زبانی خود را ارزیابی کند. مربی زبان با توجه به تجربه و شناختی که از زبان شما دارد، می‌تواند به شما کمک کند تا سطح زبانی خود را بررسی کنید.
  3. آزمون های استاندارد زبان: آزمون‌هایی مانند ماک آیلتس، تافل و آزمون های دیگر استاندارد هستند و می‌توانند به شما در ارزیابی سطح زبانی کمک کنند. با شرکت در این آزمون‌ها، می‌توانید سطح زبانی خود را ارزیابی کنید و متوجه شوید که برای رسیدن به هدف خود در آزمون، چه میزان زمان و تمرین باید صرف کنید.
  4. مرور کتاب‌های درسی: با مرور کتاب‌های درسی زبان، می‌توانید سطح زبانی خود را بررسی کنید. با توجه به میزان درک مطالب کتاب و توانایی در پاسخ به سوالات موجود در آن، می‌توانید سطح زبانی خود را ارزیابی کنید.

چه منابعی برای آمادگی آیلتس پیشنهاد می‌کنید؟

  1. کتاب های Cambridge IELTS ,Barron's IELTS ,Official Cambridge Guide to IELTS
  2. وب‌سایت‌های آموزشی آنلاین مانند Khan Academy ,Udemy ,Coursera, EdX
  3. نرم افزارهای آموزشی مانند Magoosh IELTS Prep ,IELTS Coach ,IELTS Prep App
  4. دوره‌های آموزشی حضوری یا آنلاین که بسیاری از موسسات آموزشی این دوره‌های آمادگی آیلتس را برای علاقه‌مندان به این آزمون ارائه می‌دهند.
کد خبر 663385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.