رونمایی از ناوگان جدید ضدزباله در روتردام

روتردام هلند از ناوگان جدید خودروهای الکتریکی پاک‌کننده زباله خود رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهر روتردام ضمن رونمایی از ناوگان الکتریکی جدید ضدزباله خود، در یک بیانیه رسمی اعلام کردند که ناوگان جدید در جاده‌ها مستقر شده است تا ضمن جمع‌آوری زباله‌ها، در زمان واقعی به گزارش‌های دریافتی پاسخ دهد.

روتردام چند خودروی الکتریکی سبز جدید خریداری کرده است که عملکردی مشابه اسکوترهای برقی دارند و اپراتورها باید به‌صورت ایستاده سوار آن‌ها شوند. این خودروهای سبز چهار چرخ دارند، بسیار پایدار هستند و یک محفظه بزرگ برای جمع‌آوری زباله روی آن‌ها تعبیه شده است. قابلیت بالای جابه‌جایی آن‌ها نیز به تیم‌های کاری در بخش مربوطه اجازه می‌دهد برای مقابله با زباله‌ها به مکان‌هایی با دسترسی بسیار سخت و دور از مسیرهای اصلی، حتی در مناطق دورافتاده‌تر راحت دسترسی داشته باشند.

روتردام یکی از نخستین شهرهای هلند خواهد بود که از چنین سیستمی برای پاکسازی شهر استفاده می‌کند. تیم واکنش سریع این سیستم جدید در سطح شهر رانندگی و زباله‌های رهاشده در هر نقطه از شهر را جمع‌آوری می‌کنند. علاوه بر این، پنج تیم مجزا تشکیل شده است که وظیفه سرکشی به مناطق مسکونی دورتر از محیط‌های شهری را برعهده دارند و به‌سرعت در مناطق خلوت و شلوغ شهر جابه‌جا می‌شوند تا روتردام را از وجود هرگونه زباله در مناظر خود پاک کنند.

مقامات محلی این تیم‌ها را «تیم‌های تمیز فوق سریع» نام‌گذاری کرده‌اند، زیرا می‌توانند به‌منظور دوری از ترافیک از مسیرهای دوچرخه‌سواری برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند و بلافاصله به گزارش‌های ساکنان روتردام مبنی بر تجمع زباله‌ها در یک مکان پاسخ دهند. برای ارسال این گزارش‌ها روتردام یک خط تلفن اختصاصی و یک برنامه قابل نصب روی تلفن همراه تعبیه کرده است تا ضمن تمیز کردن سریع‌تر شهر از زباله‌ها، از انباشت زباله و پیامدهای ناشی از آن در هر نقطه از روتردام پیشگیری به عمل آید.

کد خبر 663381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.