اجرای طرح‌های پیرایش شهری با هدف ارتقای کیفی سیما و منظر شهر

شهردار شهرکرد با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری بدون وقفه انجام می‌شود، گفت: پیرایش شهری جزو اقدامات همیشگی است که باید به صورت مداوم در سطح شهر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _پنجشنبه چهارم خردادماه_ در جلسه بررسی وضعیت حوزه‌ها و بخش‌های مختلف شهر ضمن تشکر از مجموعه‌های دخیل در بزرگداشت روز شهرکرد، اظهار کرد: در این برنامه همه عوامل مدیریت شهری درگیر بودند و این عملکرد جمعی سبب بروز نقاط قوت، کاهش نقاط ضعف و برنامه‌ریزی بهتر برای رفع نواقص می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل شورای هنر افزود: با تشکیل این شورا طرح‌ها با مشورت و همفکری جمعی از نخبگان و متخصصان قابلیت اجرا پیدا می‌کند و طرح نهایی نتیجه چند فکر خواهد بود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهر بدون وقفه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: پیرایش شهری و حذف زوائد جزو اقدامات همیشگی است که باید بدون وقفه و به صورت مداوم در سطح شهر انجام شود.

وی اضافه کرد: بعضی تابلوها و سایه‌بان‌ها با برنامه‌ریزی و طرح‌های از پیش تعیین شده در راستای بهبود سیما و منظر شهر با رویکرد نوسازی و بهسازی به مرور حذف می‌شود تا گامی در راستای ارتقای کیفی سیما و منظر برداشته شود.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: المان‌های نصب شده باید از لحاظ محتوا، حجم و اندازه با فراخوان و مشورت صاحب‌نظران در شهر جانمایی و نصب شود. تلاش می‌شود سال جاری با کمک اعضای شورای هنر المان‌های پرمحتوا در دو میدان اصلی شهر قرار گیرد. سازمان‌های فرهنگی و هنری و سازمان سیما و منظر شهرداری، فعالیت‌های شهر را با مشورت یکدیگر انجام می‌دهند که این اتحاد سبب کاهش حواشی خواهد شد.

واحدیان تاکید کرد: از منظر کلان، بی‌توجهی به سیمای شهر در نظام کلی هدایت تحولات کالبدی شهرها، سیمای شهری را مخدوش و بی‌هویت می‌کند، از منظر خُرد نیز سه معضل اضافات و الحاقات، فرسودگی نماها و تابلوهای بی‌ضابطه باعث اغتشاش بصری و افت کیفی سیمای شهری می‌شود، برای رفع این معضل در مقیاس خُرد سه اقدام پیرایش، مرمت و ساماندهی باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

وی گفت: توجه به جایگاه صنعت گردشگری از آن جهت اهمیت دارد که می‌توان با بهره‌گیری مناسب از منابع طبیعی و انسانی، علاوه بر امکان رشد اقتصادی به توسعه بخش کشاورزی، تولید صنایع بومی و محلی پرداخت و گامی برای بهبود شرایط زیست‌محیطی و پاسداشت مواریث فرهنگی بومی و آداب و رسوم محلی در جوامع میزبان برداشت.

به گزارش ایمنا، این جلسه با حضور سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و هنری شهرداری شهرکرد و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد برگزار شد.

کد خبر 663374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.