شهرداری رشت به‌تنهایی قادر به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیست

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهرداری این شهر به‌تنهایی قادر به ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیست و رفع این معضل در گیلان نیازمند هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های متولی در سطح استان است.

محمدحسین واثق‌کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور سگ‌های بلاصاحب در شهرهای استان گیلان به‌ویژه رشت به یک معضل تبدیل شده و جمعیت این حیوانات رو به افزایش است.

وی افزود: شهرداری رشت پناهگاهی را برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب در کارخانه کود آلی لاکان اختصاص داده است و این حیوانات به‌صورت روزانه توسط معاونت خدمات شهری شهرداری رشت و مناطق تابعه جمع‌آوری و زیر نظر دامپزشک واکسیناسیون و عقیم‌سازی می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که افرادی در شهرهای همجوار پس از جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب، آن‌ها را با خودروهای باری حمل و در حاشیه شهر رشت رهاسازی می‌کنند که این اقدام آن‌ها یکی از دلایل افزایش جمعیت سگ‌ها در این شهر بوده است.

وی با بیان اینکه با اقدامات جزیره‌ای در یک شهر معضل سگ‌های بلاصاحب رفع نمی‌شود، تصریح کرد: در استان گیلان فاصله شهرها و روستاها بسیار نزدیک است و سگ‌های بلاصاحب برای پیدا کردن غذا از مبادی ورودی شهرها دائم در حال تردد هستند، لذا ساماندهی و رفع معضل سگ‌های بلاصاحب در گیلان نیازمند همکاری و هماهنگی همه شهرداری‌ها و دستگاه اجرایی متولی در سطح استان و تخصیص اعتبارات لازم است.

واثق‌کارگرنیا گفت: سگ‌ها مخلوقات الهی هستند و این حیوانات در اکوسیستم محیط زیست نقش بسیار مهمی دارند، لذا برای مقابله با سگ‌های بلاصاحب در محیط شهری باید به‌گونه‌ای رفتار شود که بتوانیم بدون آسیب رساندن به آنها، امنیت و سلامت شهروندان را تأمین کنیم.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 663328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.