اجباری بودن بیمه واحدهای طیور/ صندوق بیمه کشاورزی حامی امنیت غذایی است

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به اجباری بودن بیمه طیور در کشور اشاره کرد و گفت: در زمان حاضر ۶۶ درصد واحدهای پرورش طیور دارای بیمه هستند و این اجبار به این دلیل است که حاکمیت برای امنیت غذایی اهمیت قائل است.

به گزارش ایمنا، علیرضا آل‌امین، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی امورز_چهارشنبه سوم خردادماه_ در نشست با مدیران عامل نمایندگی‌های بیمه کشاورزی، ارزیابان خسارت و کارگزاران صدور بیمه در استان زنجان اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی حامی امنیت غذایی و تأمین کالاهای اساسی است.

وی افزود: در حال حاضر اکثر مسؤولان به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی پی برده‌اند و امیدواریم با تلاش‌هایی که در حال انجام است، پوشش بیمه محصولات کشاورزی روند رو به رشد داشته باشد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به لزوم امهال وام‌های کشاورزی به شرط داشتن بیمه اشاره کرد و تصریح کرد: این موضوع در واقع تصمیم مصرف تسهیلات در بخش کشاورزی هم است و مانع از انحراف در مصرف وام‌ها می‌شود.

وی به اجباری بودن بیمه طیور در کشور اشاره و تاکید کرد: در زمان حاضر ۶۶ درصد واحدهای پرورش طیور دارای بیمه هستند و این اجبار به این دلیل است که حاکمیت برای امنیت غذایی اهمیت قائل است.

آل امین با بیان اینکه زنجان در حوزه کشاورزی از لحاظ تنوع محصولات، استان بی‌نظیری محسوب می‌شود، گفت: متأسفانه در انعکاس این ظرفیت ضعیف عمل شده است.

به گزارش ایمنا، سفر دو روزه قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی امروز آغاز شد، دیدار با استاندار و امام جمعه زنجان، جلسه با مدیران عامل نمایندگی‌های بیمه کشاورزی، دیدار با اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی، شرکت در شورای اداری شهرستان طارم و بازدید از باغ‌های این شهرستان از جمله برنامه‌های سفر دو روزه قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به استان زنجان است.

منبع: فارس

کد خبر 663309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.