دولت سیزدهم با عزم راسخ به دنبال حمایت از بخش خصوصی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دولت سیزدهم با عزمی راسخ به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی و کاهش میزان دخالت دولت در اقتصاد و شکوفایی اقتصاد مردمی است و این سازمان هم با هر دستگاه دولتی که در اجرای قوانین و در این راستا تخطی کند برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، ذبیح‌الله خدائیان عصر چهارشنبه سوم خردادماه در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان سمنان اظهار کرد: بخش خصوصی امروزه از گرانی مواد اولیه گلایه دارند و مشکلات این مسیر حیات‌بخش خصوصی را به خطر می‌اندازد و در این شرایط سازمان بازرسی کل کشور به‌منظور حمایت از فعالان این حوزه تأکید بر خرید کالای ایرانی مشابه خارجی دارد.

وی افزود: همراهی نکردن دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیز جرم انگاری شده است و با دستگاه اجرایی خاطی برخورد می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: همراهی نکردن دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نیز جرم انگاری شده است و با دستگاه اجرایی خاطی برخورد می‌شود. 

به گفته خدائیان کشور در بعضی بخش‌ها از کمرنگ بودن برنامه‌ریزی‌ها و نبود آمار رنج می‌برد و اکنون برخی دستگاه‌های اجرایی دچار بی‌برنامگی و روزمرگی هستند.

وی با اشاره به تأکید قوه قضائیه مبنی بر اینکه هر بانکی که سرمایه مردم در اختیارش است باید در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار دهد، گفت: بانک‌های خصوصی نباید بانک خانوادگی باشد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی از بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی به‌طور عمده تسهیلات خود را به شرکت‌های کاغذی پرداخت می‌کنند و همراه و پشتیبان اقتصاد نیستند.

وی بابیان اینکه اقتصاد کشور بیمار است، افزود: رفع موانع شکوفایی اقتصاد کشور با اهتمام ویژه در دست پیگیری است.

خدائیان تصریح کرد: همچنان بخش‌های مختلف اقتصاد در اختیار دولت است و برخی حوزه‌های اقتصادی واگذارشده به بخش خصوصی هم بیشتر مربوط به دیون است؛ البته با اهتمام ویژه دولت رفع مشکلات بخش خصوصی و شکوفایی این بخش پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: طولانی بودن روند مجوزها و صدور ناگهانی بخش‌نامه‌ها مشکلات زیادی را برای بخش خصوصی ایجاد می‌کند و مسئولان باید در رفع این موانع اهتمام ورزند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: بخشی از کارهای سازمان بازرسی کل کشور مربوط به نظارت و بررسی واردات و صادرات کالا در گمرک است و گاهی در بعضی موارد فساد کشف می‌شود.

وی گفت: کمک به بخش خصوصی لازمه رفع مشکلات و کمک به دولت در شکوفایی اقتصادی است. سربازان جنگ اقتصادی بخش خصوصی و فعالان عرصه تولید هستند و وظیفه بخش دولتی حمایت از صنعت‌گران است و سهل‌انگاری در حمایت از بخش خصوصی خیانت است.

خدائیان اضافه کرد: فعال خصوصی که مالیات و بیمه به‌موقع پرداخت می‌کند، باید تشویق شود و برخورد با افراد سهل‌انگار در پرداخت نیز باید بازنگری شود تا به پشتوانه پرداخت در زمان بخشودگی جرایم، در عمل به تکلیف خود اهمال‌کاری نکنند.

وی گفت: بخش خصوصی پس از مطرح کردن مشکلات خود در حضور مسئولان کشوری، به نتیجه رسیدن مشکلات را مطالبه‌گری و پیگیری کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بابیان اینکه سمنان استانی زرخیز است که از ظرفیت‌های مختلف مانند معدنی، صنعتی و نیروی انسانی توانمند برخوردار است، افزود: سمنان استانی کویری و کم‌آب است که باید مدیریت مصرف و توجه به بهره‌وری موردتوجه باشد و اجرای طرح برای تأمین آب در بلندمدت موردتوجه باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 663299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.