جزئیات معافیت‌ سربازی برای افراد دارای ۳ فرزند و بیشتر

برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت از سربازی برای مشمولان و کارکنان دارای سه فرزند و بیشتر به تصویب رسیده که تا پایان سال ۱۴۰۴ اجرایی و از ابتدای خردادماه رسیدگی به درخواست‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار تقی مهری؛ رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا، اظهار کرد: مشمولان واجد شرایط معافیت سربازی برای افراد دارای سه فرزند و بیشتر، باید با به همراه داشتن مدارک شامل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا تصریح کرد: پس از بررسی و استعلام لازم در اسرع وقت در استان محل سکونت به تمام درخواست‌ها رسیدگی، متقاضیان برای طی کردن دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می‌شوند و پس از طی دوره‌های مذکور، کارت معافیت خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته‌اند نیز در صورت سپری کردن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی، بدون نیاز به سپری کردن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص شده و کارت معافیت دریافت می‌کنند.

کسر خدمت کارکنان وظیفه متأهل

سرهنگ مهرداد پناهپوریان؛ معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با اشاره به معافیت مشمولان غایب و غیرغایب دارای سه و چهار فرزند و بیشتر از خدمت وظیفه عمومی، اظهار کرد: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح از تاریخ بیست‌ویکم فروردین ۱۴۰۲ تا پایان سال ۱۴۰۴، تمام مشمولان غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای چهار فرزند و بالاتر هستند از خدمت نظام وظیفه معاف می‌شوند.

وی افزود: مشمولان غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه در حال خدمت که دارای سه فرزند بوده و سن آنها حداقل ۴۰ سال تمام است نیز پس از اتمام دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح در راستای مشوق‌های لازم به منظور افزایش جمعیت به کارکنان وظیفه متأهل حین خدمت نیز افزون بر دو ماه کسر خدمت تأهل، برای فرزند اول سه ماه، برای فرزند دوم چهار ماه و برای فرزند سوم پنج ماه کسر خدمت اعطا می‌شود.

کد خبر 663233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
    0 0
    سلام من ۳۶سالمه ۳فرزند دارم چند سال پیش یک کلیه به یک نیازمند درحال مرک اهدا کردم و۲۰تادندون هم کشیدم دندون ندارم مشکل حرف زدن ندارم فقط نمیتونم درست غذابخورم ایا میتونم واسه معافیت اقدام کنم درضمن ۱۰سال پیش ۵ ماه هم خدمت کردم بخاطر مشکل خانوادگی شدید نتونستم ادامه خدمت بدم اگه راهنماییم کنید ممنون میشم.