از بازسازی نقش زنان در دوران دفاع مقدس تا یادآوری حماسه‌سازی‌های اصفهان

آئین افتتاح پروژه‌های منطقه پنج شهرداری اصفهان در قالب چهاردهمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان امروز( چهارشنبه) با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهروندان این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهاردهمین ایستگاه آئین «به احترام مردم اصفهان» همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به منطقه پنج رسید؛ در این آئین احداث پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید با هزینه ۱۹۰ میلیارد تومان، فرهنگسرای ادب با هزینه ۴۸ میلیارد تومان، احداث خط انتقال پساب از سپاهان‌شهر به صفه، احداث زمین ورزشی روباز به بهره‌برداری رسید که با حاشیه‌های خواندنی همراه بود.

- برنامه افتتاحیه از محله حسین‌آباد آغاز شد، محله‌ای که مسجد اعظم آن به عنوان یکی از پایگاه‌های انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و اولین شهید انقلاب در اصفهان به آن تعلق دارد.

- نخستین گام در برنامه چهاردهم «به احترام مردم اصفهان» افتتاح «فرهنگسرای ادب» در خیابان حسین‌آباد بود که با حضور پرشور ساکنان و هم محله‌ای‌ها به بهره‌برداری رسید.

_ در بدو ورود به فرهنگسرا به یاد روزهای دفاع مقدس که بانوان محله در پشت جبهه به خیاطی و بافتنی و آماده‌کردن ارزاق می‌پرداختند، گروهی از زنان با بازسازی صحنه‌های تاریخی، یادآور حماسه‌هایی بودند که زنان آن را آفریدند. یکی از زنان نیز نامه‌ای از یکی از فرزندان این میهن به نام زهرا را قرائت کرد، دختری که با وجود اینکه از نعمت پدر بی‌بهره بود، اما با پخت نان و ارسال آن به جبهه‌ها به رزمندگان ادای دین کرد.

از بازسازی نقش زنان در دوران دفاع مقدس تا یادآوری حماسه‌سازی‌های اصفهان

_مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه افتتاح فرهنگسرای ادب در محله حسین‌آباد طی سخنانی با تاکید بر اینکه این محله یادآور ایثارگری شهدا است، گفت: در مسجد اعظم حسین آباد در دوران انقلاب اسلامی اتفاقات ارزشمندی رخ داده و نام نیک همه انقلابیون آن جاودان مانده است، ما هم افتخار می‌کنیم دنباله رو انقلابیون هستیم.

وی معتقد است که در چنین روزهای تاریخی و بزرگی همچون سالروز آزادی خرمشهر باید از حماسه‌سازی مردم اصفهان یاد کنیم که در دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل داشتند.

_ مادران و خواهران شهدای محله حسین‌آباد که تصاویری از شهدای خود را در دست داشتند، نیز در افتتاحیه فرهنگسرای ادب حضور داشتند.

_رئیس شورای خلیفه‌گری اصفهان و جنوب ایران نیز در آئین افتتاح فرهنگسرای ادب حضور داشت؛ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از خانواده شهیدان هاشمی، ذاکر (نخستین شهید انقلاب اسلامی در اصفهان)، بهنام‌نیا، شریف‌زاده، شاه میرزایی، شیریان تجلیل کردند.

از بازسازی نقش زنان در دوران دفاع مقدس تا یادآوری حماسه‌سازی‌های اصفهان

_محمود شیریان برادر شهید رجبعلی شیریان در سخنانی گفت: از شهردار اصفهان تقاضا دارم به عنوان کتابخانه‌ای که به نام شهید علی طاهری نام‌گذاری شده، عنوان مفقودالاثر اضافه شود، زیرا پدر شهید همیشه از من برای نام بردن از فرزند شهیدش اینگونه می‌خواست که به مفقودالاثری شهید اشاره کنم.

_اجرای گروه سرود طاها توسط دانش‌آموزان در وصف وطن از دیگر برنامه‌های افتتاحیه بود.

_دومین گام در برنامه چهاردهم «به احترام مردم اصفهان» به بهره‌برداری از پارکینگ زیر سطحی توحید اختصاص داشت؛ در این برنامه از خانواده و مادر شهید علیجانی در حاشیه افتتاح پارکینگ توحید تقدیر شد.

_مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز در سخنان خود پروژه پارکینگ زیرسطحی توحید را یک پروژه ایمن دانست که طی اجرای آن هیچ حادثه در آن رخ نداده است.

از بازسازی نقش زنان در دوران دفاع مقدس تا یادآوری حماسه‌سازی‌های اصفهان

_حسین کارگر، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان نیز در مراسم پایانی این آئین که در فرهنگسرای فرشچیان برگزار شد، گفت: اجرای پروژه پارکینگ زیر سطحی توحید کار بسیار عظیمی بود که انجام شد، در ادامه از امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست، ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری خواست که در پایان این برنامه، کلنگ ادامه خیابان کمکی ارتش به زمین زده شود.

_در آئین افتتاح پروژه‌های منطقه پنج، کلیپ تصویری با عنوان «اینجا اصفهان» پخش شد که در دو هزار نما منطقه پنج شهرداری اصفهان را معرفی می‌کرد، برای ثبت این دو هزار نما و آماده شدن این کلیپ تصویری شش ماه وقت گذاشته شده است.

_در آئین پایانی روی تعدادی از صندلی‌ها و میان جمعیت حاضر تمثالی از شهدا همچون شهید قاسم سلیمانی و شهید شهبازی به نمایش گذاشته شده بود.

از بازسازی نقش زنان در دوران دفاع مقدس تا یادآوری حماسه‌سازی‌های اصفهان

_در این برنامه از امیر سرتیپ دوم ستاد سیاوش میهن‌دوست، ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری تجلیل شد.

_در پایان نیز کلنگ احداث ادامه خیابان کمکی ارتش به نام شهید آیتی با حضور مدیران شهری، اعضای شورا، امیر میهن دوست، روحانیت معظم به زمین زده شد.

کد خبر 663220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.