صادرکنندگان بادام باید به شهرک تخصصی هدایت شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه این استان در زمینه تولید بادام یکی از مناطق مهم و اصلی در کشور به‌شمار می‌رود، گفت: برندسازی و هدایت صادرکنندگان این محصول به شهرک تخصصی بادام باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _چهارشنبه سوم خردادماه_ در نشست شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شهرکرد مرکز ثقل این استان است لذا انتظار می‌رود المان‌های فرهنگی در این شهر نصب شود.

وی افزود: ایجاد پارک مشاهیر در شهرکرد منجر به حفظ و ماندگاری چهره‌های برجسته فرهنگی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در نام‌گذاری میادین و معابر اصلی شهرکرد باید موازین و اصول رعایت شود و نام شخصیت‌های مهم تاریخ صدر اسلام، شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، علمی، سیاسی و تاریخی ایران و شخصیت‌های ملی و قهرمانان و شخصیت‌های محلی مناطق مختلف استان مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال‌وبختیاری در زمینه تولید بادام یکی از مناطق مهم و اصلی در کشور به‌شمار می‌رود، از این‌رو انتظار می‌رود برندسازی و هدایت صادرکنندگان این محصول به شهرک تخصصی بادام در دستور کار قرار گیرد.

چهلگردی با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره یک و دو شهرستان سامان چهارمحال‌وبختیاری با مشکل تأمین آب سالم مواجه است، ادامه داد: خط لوله انتقال آب از این تصفیه‌خانه به شهرکرد از مجاورت این شهرک‌ها عبور کرده و دارای یک منبع مشترک است، لذا تأمین آب از خواسته‌های به‌حق صاحبان کارگاه‌های مستقر در شهرک‌ها بوده و رفع مشکلات شهرک صنعتی شماره یک شوراب صغیر و تسریع در راه‌اندازی شهرک شماره دو این روستا نیز از درخواست‌های دیگر مردم این منطقه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید به موانع صادرات بادام شهرستان سامان گفت: گمرک، امور مالیاتی، بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت از موانعی است که منجر به بی‌میلی صادرکنندگان و تمایل به صادرات بادام از گمرک‌های سایر استان‌ها می‌شود که می‌طلبد ادارات مربوطه نسبت به ریشه‌یابی این موضوع و همکاری و تسهیل امور مربوط برای صادرات بادام اقدامات لازم را به‌عمل آورد تا اعتماد صادرکنندگان جلب و زمینه برگشت آن‌ها به استان فراهم شود.

وی دلیل اصلی مهاجرت صادرکنندگان به دیگر شهرها را عملیاتی‌نشدن تعهدات ارزی از سال ۸۹ به بعد دانست و گفت: مسئولان امر باید شرایط را به‌گونه‌ای مهیا کنند که سود مثبت متوجه باغداران چهارمحال‌وبختیاری شود.

کد خبر 663195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.