تبادلات علمی ایران و اندونزی تقویت می‌شود

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بازدید از مراکز نوآوری و بیوتکنولوژی را از برنامه‌های هیئت ایرانی در روز دوم سفر به اندونزی دانست و گفت: در بعضی حوزه‌های بیوتکنولوژی ایران، زنجیره تامین کاملی ایجاد شده و این فرصتی بی‌نظیر برای تبادل و داد و ستد است.

به گزارش ایمناو به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، شقایق حق‌جوی با اشاره به برنامه‌های هیئت ایرانی در بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی اندونزی اظهار کرد: ما از یک طرح کسب و کار به نام Innovation Center Business در جاکارتای اندونزی بازدید کردیم .

وی افزود: به نظر می‌رسد اندونزی با شرکای کلیدی که در حوزه علم و فناوری پیدا کرده، همچون کشور کره جنوبی وارد حوزه‌های بایوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و کیت‌های تشخیصی شده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی برنامه دوم هیئت ایرانی در اندونزی را بازدید از یک شرکت بیوتکنولوژی دانست و در این باره توضیح داد: در اندونزی یک شرکت جدید در حوزه بیوتکنولوژی به نام "اتنا" در حوزه واکسن‌های مبتنی بر MRN و داروهای نوترکیب ایجاد شده است.

وی خاط نشان کرد: این یک فرصت بی‌نظیر برای ما است تا با آنها در حوزه تحقیق و توسعه، داد و ستد کنیم، آنها نیز برای انتقال فناوری از ایران، بسیار آماده بودند.

حق‌جوی تاکید کرد: در برخی از حوزه‌های بیوتکنولوژی ایران، زنجیره تأمین کاملی ایجاد شده است و این فرصتی بی‌نظیر برای تبادل و داد و ستد است.

کد خبر 663111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.