«کلینیک حقوق» بستری برای تبدیل علم به عمل است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: زمانی که علم در کنار عمل قرار گیرد خروجی بهتری به دنبال خواهد داشت؛ در حال حاضر با افتتاح کلینیک حقوق در دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان بستر مناسبی برای تحقق این هدف تشکیل شد.

صدیقه واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان در چند مسیر مختلف اقدام به تجاری‌سازی پژوهش کرده است، اظهار کرد: یکی از اقدامات برجسته دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان راه‌اندازی مراکز نوآوری و خلاقیت است.

وی افزود: مراکز نوآوری و خلاقیت با مجوز معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری و براساس تفاهمنامه‌ای که با شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان منعقد شده در مرکز شهرهای اصفهان، زرین‌شهر و بخش دیگری از استان راه‌اندازی شده است.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان ادامه داد: یکی دیگر از سیاست‌گذاری‌های این مرکز آموزشی، مشخص کردن مسیری برای پژوهش‌های دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان در شورای پژوهش و فناوری استان که بستری برای ارائه طرح‌های پژوهشی از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی است، شرط کاربردی و تقاضامحور بودن پژوهش را مدنظر قرار خواهد داد.

واعظی‌فر ادامه داد: براساس این پارامتر باید کارفرما تقاضایی داشته باشد سپس براساس آن تقاضا، پژوهش صورت گیرد. وجود چنین فیلترهایی در شورای پژوهش باعث می‌شود که تحقیقات دانشگاهی به سمت تجاری‌سازی هدایت شود.

وی در رابطه با سایر اقدامات دانشگاه پیام‌نور اصفهان در راستای تجاری‌سازی پژوهش گفت: یکی از اقداماتی که در راستای تجاری‌سازی پژوهش توسط این مرکز آموزش عالی صورت گرفته امضای تفاهمنامه‌های متعدد با صنایع و ارگان‌های مختلف استان است.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان در همین رابطه ادامه داد: این تفاهمنامه‌ها در راستای ارتباط با صنعت منعقد می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به قراردادهایی اشاره کرد با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان طی دو سال اخیر به امضا رسیده است.

واعظی‌فر با اشاره به راه‌اندازی کلینیک حقوق در دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان گفت: در دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان اعضای هیئت علمی حقوق بر مرز دانش دنیا حرکت می‌کنند و از آن‌جایی که سازمان‌هایی همچون دادگستری محل تبدیل علم به عمل است، راه‌اندازی کلینیک حقوق در دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان حائز اهمیت است.

وی افزود: درواقع زمانی که علم در کنار عمل قرار گیرد خروجی بهتری به دنبال خواهد داشت؛ در حال حاضر با افتتاح کلینیک حقوق در دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان بستر مناسبی برای تحقق این هدف تشکیل شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان ادامه داد: طبق تفاهمنامه‌ای که با دادگستری استان اصفهان منعقد شده است تمام مراجعات حقوقی که جزو دسته‌بندی کلینیک حقوقی قرار گیرد و بتواند به حرکت بر مرز دانش کمک‌رسانی کند، برعهده دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان خواهد بود.

وی تصریح کرد: درواقع تا زمانی که دانشگاه بتواند مشاوره حقوقی به اشخاص مختلف ارائه دهد و باری از دوش دادگستری بردارد، مراجعات حقوقی دادگستری به کلینیک حقوقی دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان ارجاع می‌شود؛ شکل‌گیری این شرایط بهترین راه برای تبدیل علم به عمل است.

واعظی‌فر افزود: در حال حاضر اساتید حوزه حقوق و اعضای هیئت علمی می‌توانند از طریق مجرایی موازی با دادگستری، مشاوره حقوقی به جامعه ارائه دهند.

کد خبر 663079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.