استفاده از ارقام مالیاتی برای پروژه‌های رینگ چهارم و قطار شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان در این هفته ابتدا با حضور شهردار اصفهان درباره مواردی که هماهنگی‌های لازم باید انجام شود، آغاز شد.

وی با بیان اینکه در ادامه این جلسه میزبان «عباس مزیکی»، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان بودیم، افزود: با توجه به اینکه اصفهان جزو استان‌هایی است که از نظر درآمد مالیاتی، رتبه‌های بالای کشور را دارند، درباره اینکه چگونه می‌توان از این شرایط مالیاتی برای بهبود وضعیت مسائل شهری اصفهان استفاده بهینه کرد، مواردی مطرح شد تا هماهنگی‌های لازم با وزارتخانه و اداره کل امور مالیاتی استان انجام شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورا مقرر شد از ارقامی که اداره کل امور مالیاتی استان دریافت می‌کند، به پروژه‌هایی همچون رینگ چهارم و قطار شهری که مدیریت شهری درباره آن مسئولیت دارد و به نوعی پروژه ملی محسوب می‌شود، اختصاص پیدا کند تا شهروندان رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات داشته باشند و نتیجه این پرداخت‌ها را به‌صورت واضح ملاحظه کنند.

وی با بیان اینکه درباره مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه «ساختمان‌های دارای تخلف ساختمانی که از کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، رأی تخریب دریافت کردند و تخریب برای آنها مقدور نیست، پرونده دوباره بازبینی می‌شود»، مواردی در کمیسیون تلفیق مطرح شد، تاکید کرد: بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ یک فرصت استثنایی برای رفع مشکل این ساختمان‌ها است که برای مالکان فراهم شده است تا به نفع مردم، مشکل چندین ساله آنها رفع شود.

قربانی تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در صورتی که ساختمان متخلف موارد فنی، شهرسازی و بهداشتی را رعایت کرده باشد، با پرداخت جریمه پایان‌کار دریافت می‌کند که این قانون زمان‌دار است، لذا مالکان ساختمان‌ها تا قبل از بیست‌وپنجم تیرماه سال جاری فرصت دارند به سامانه «اصفهان من» از طریق وبگاه my.isfahan.ir مراجعه کنند و ضمن مطالعه اطلاعیه مربوطه، در صورت دارا بودن شرایط، درخواست خود را در سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

وی اضافه کرد: جریمه تعیین شده در قانون باید تا پایان آذرماه سال جاری مطابق برگه پرداخت صادرشده به حساب شهرداری واریز شود، در غیر این صورت دوباره به حکم اولیه (تخریب) بازخواهد گشت.

کد خبر 663075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.