وضعیت بورس امروز ۲ خرداد ۱۴۰۲/ سیمانی‌ها و غذایی‌ها درخشیدند

بورس امروز به روند رو به رشد خود در سهام کوچک ادامه داده و گروه سیمانی و غذایی در بازار درخشیدند اما گروه‌های بزرگ ضعیف بودند.شاخص کل با رشد ۱۲ هزار و ۲۹۳ واحدی به دو میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۹۹ رسید؛ نمادهای اخابر و ومعادن بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، فولاد و فارس بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس امروز نیز مانند روز گذشته مثبت بود و به روند رو به رشد خود در سهام کوچک ادامه داده و گروه سیمانی و غذایی کاملاً در بازار می‌درخشیدند اما گروه‌های بزرگ ضعیف بودند. این روزها بازار دوباره متعادل شده و متأثر از اخباری مانند گزارش‌های ۱۲ ماهه و تغییرات دلار است. شاخص کل با رشد ۱۲ هزار و ۲۹۳و احدی به دو میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۹۹ رسید؛ نمادهای اخابر، ومعادن و میدکو بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، فولاد و فارس بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز رشدی معادل ۱۴ هزار و ۲۸۸ واحد را ثبت کرد و به عدد ۷۹۱ هزار و ۱۴۲ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده ۱۳ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۸۱۷ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۱۵ میلیارد برگه سهم است. همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۵۹۲ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با رشد ۲۵۶ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۹ هزار و ۴۹۷ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای خاور، دی و آریا بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بر جای گذاشتند، ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۶۳۷ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۹۰ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران حدود ۹ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۴۴۶ هزار معامله به ارزش ۳۲ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان معامله کردند.

در مجموع ارزش کل معاملات امروز بازار ۴۳ هزار و ۸۱ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. امروز ۱۱ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

اخبار مهم

شرکت سرمایه‌گذاری پویا (وپویا) به زودی تقسیم سود می‌کند

این شرکت اعلام کرد، سهامداران حقیقی می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ نسبت به دریافت سود اقدام کنند. همچنین، سود سهامداران حقوقی از تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ قابل پرداخت خواهد بود.

در این نمادها حجم مبنا اعمال نشد

عدم اعمال حجم مبنا در برخی از نمادهای معاملاتی شملی، فرابورس، وسپهر، گوهران، فجهان، ومعلم در بازار اول و دوم فرابورس از روز سه‌شنبه دوم خردادماه ۱۴۰۲،

امکان صادرات برای نیروگاه‌ها

نقوی، مدیرعامل بورس انرژی اظهار کرد: با توجه به تفاوت نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر در کشور امکان صادرات برای صادرات نیروگاه‌ها و ارز آوری وجود دارد.

پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه وکغدیر

گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر از مبلغ ۱۸,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۴۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش شرکت‌های سرمایه پذیر- مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر- تأمین مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح فولادسازی شرکت فولاد غدیر نی ریز که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.

میزان تقسیم سود بانک ملت

وبملت در گزارش ۱۲ ماهه ۱,۲۱۵ ریال سود محقق کرده است.

افزایش سرمایه دسبحا ثبت شد

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ افزایش سرمایۀ شرکت شرکت گروه دارویی سبحان از مبلغ ۳,۲۴۱,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۶,۹۷۵,۰۰۰ میلیون ریال (از محل مطالبات و آورده نقدی مبلغ ۲,۱۱۳,۵۰۰ میلیون ریال، از محل اندوخته مبلغ ۱,۶۲۰,۵۰۰ میلیون ریال) در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۷ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

صف‌های خرید و فروش

تعداد نمادهای در صف خرید: ۱۴۷ نماد، ارزش صف‌های خرید: ۱,۴۴۶ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف خرید: زفجر، پی پاد، شلعاب.

تعداد نمادهای در صف فروش: ۲۳ نماد، ارزش صف‌های فروش: ۱۵۷ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف فروش: گشان، حشکوه، کمینا.

ورود و خروج پول حقیقی

میزان ورود پول حقیقی: ۲۳۰ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: خپویش، ثبهساز، انرژی.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: شپنا، ثپردیس، وشهر.

ورود و خروج پول هوشمند

۵ نماد با ورود پول: وبیمه، وسبحان، زفکا، سخواف، سفار

۶ نماد با خروج پول: خساپا، خگستر، وبملت، خاور، ذوب، فولاد

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۵ میلیارد ۸۰۴ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۹۸ میلیارد ۸۹۲ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۱۳ هزار و ۳۹۱ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۳۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: وبملت، دارایکم، افران

بیشترین حجم معامله: وبملت، شستا، وتجارت

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: خکمک، خمحرکه، شسینا

بیشترین کاهش قیمت: خنصیر، فمراد، ونفت

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۶۲ ۱۵۳
فرابورس ۱۹۴ ۱۴۵

نقشه بازار

کد خبر 663050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.