تجهیز درمانگاه‌های شهرها و روستاهای چهارمحال‌وبختیاری از مطالبات بحق مردم است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه تجهیز درمانگاه‌های شهرها و روستاهای سطح استان از مطالبات بحق مردم است، گفت: تکمیل بیمارستان آیت‌الله کاشانی در مرکز این استان نیز گام مهمی برای تحقق اهداف علوم پزشکی و مردم چهارمحال‌وبختیاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _سه‌شنبه دوم خردادماه_ در جلسه بررسی مشکلات روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: عمده مطالبات شورای اسلامی روستاها اجرای عقب‌نشینی، زیرسازی و آسفالت معابر، کانال‌کشی در سطح روستا، رفع مشکلات مربوط به حریم طرح دامداری و بررسی مشکل نبود گاز و برق در بعضی مناطق روستایی است.

وی افزود: برای رفع این مشکلات مقرر شد موضوع تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ماده ۵۸ برای این روستا پیگیری شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری نیز مشکل آسفالت و زیرسازی معابر این روستا را رفع کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: مشکل گازرسانی به این روستا از مطالبه چندین ساله مردم است که با پیگیری‌های به‌عمل آمده در سال جاری مشکل مردم رفع و زیرسازی معابر و جدول‌گذاری طبق طرح هادی انجام خواهد شد.

وی رفع مشکل مالکیت مرتع ییلاقی منطقه هفت‌چشمه، جابه‌جایی تیرهای برق در روستاها و برق‌رسانی به گلزار شهدای روستاها را از دیگر مطالبات مردم دانست و گفت: مقرر شد از طریق اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری همچنین شرکت توزیع نیروی برق استان، مشکل این مناطق رفع شود.

سلیمانی با بیان اینکه از ماشین‌آلات فرسوده و قدیمی نباید استفاده شود، افزود: هنگام بارندگی و ریزش برف، گردنه‌های صعب‌العبور چری، شهرکرد و لردگان مسدود می‌شود و باید ماشین‌آلات جدید جایگزین شود تا سرعت عمل در مواقع بحرانی افزایش پیدا کند و عبور و مرور با مشکل مواجه نشود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر احداث یک درمانگاه شبانه‌روزی در منطقه لیرابی خاطرنشان کرد: از یک‌سو بخش دیناران، زردلیمه و دهدلی به این منطقه متصل است و از سوی دیگر مردم توان مالی ندارند و در این شرایط باید حدود ۶۰ کیلومتر مسافت را تا بارده و از آنجا حدود ۵۰ کیلومتر تا شهر اردل طی کنند، لذا درخواست شوراهای اسلامی منطقه میانکوه در چهارمحال‌وبختیاری احداث این درمانگاه است.

وی با بیان اینکه تجهیز درمانگاه‌های شهرها و روستاهای سطح استان از مطالبات بحق مردم است، گفت: تکمیل بیمارستان آیت‌الله کاشانی در مرکز این استان نیز گام مهمی برای تحقق اهداف علوم پزشکی و مردم چهارمحال‌وبختیاری است.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از ارکان توسعه پایدار در نظام‌های سیاسی دنیا، مشارکت مردم در سیاست از طریق نهادهای واسط بین دولت و مردم است، اضافه کرد: اگر حلقه واسط و ارتباط لازم بین دولت و مردم شکل نگیرد، دولت نمی‌تواند سیاست‌ها و برنامه‌های خود را به‌خوبی اجرا کند.

کد خبر 662980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.