نقاشی دیواری محوطه‌های بازی کودکان در حال انجام است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: نقاشی دیواری محوطه بازی پارک ملت، شهربازی و دیوارهای پارک تهلیجان و دیوار موتورخانه پارک فارابی با استفاده از رنگ‌های شاد و گرم در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _سه‌شنبه دوم خردادماه_ در جلسه بررسی وضعیت طرح‌های زیباسازی فضاهای شهری شهرکرد اظهار کرد: اقدامات لازم برای ایجاد فضایی شاد و کودکانه در پارک‌ها به منظور خلق آثار هنری و نقاشی کودکانه روی دیوارهای مشرف به محوطه‌های بازی در پارک‌ها انجام شده است.

وی افزود: نقاشی دیواری محوطه بازی پارک ملت، شهربازی و دیوارهای موجود در پارک تهلیجان و دیوار موتورخانه پارک فارابی در حال انجام است و دیگر پارک‌ها نیز در مراحل بعدی انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: در این نقاشی‌ها از رنگ‌های شاد و گرم استفاده می‌شود و نقاشی شخصیت‌های کارتونی و تصاویر از مناظر طبیعی بر دیوارهای پارک‌ها نقش می‌بندد.

هاشمی تصریح کرد: به منظور روشنایی و پویایی بهتر خیابان سعدی، حدفاصل چهارراه بوعلی تا خیابان مفتح شهرکرد در شب، حدود ۲۰ المان نوری در این خیابان نصب شده است. عملیات تعویض ۱۰۴ سرچراغ فرسوده نیز در خیابان ملت به عنوان خیابان اصلی و کابل‌کشی تمام پایه‌ها به منظور برق‌رسانی اصلاح شد که زیبایی بصری این خیابان را در شب چند برابر کرده است.

وی تاکید کرد: گسترش شهرها و توسعه روشنایی معابر اجتناب‌ناپذیر است و نتیجه آن انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید است، علاوه بر این اجرای سرویس و نگهداری روشنایی موجود، هزینه‌های قابل توجهی را تحمیل می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: روشنایی معابر برای رفاه شهروندان و هم زمان با اوج مصرف شبکه، از زمان غروب خورشید تا زمان طلوع آن برقرار می‌شود؛ معابر شهری و خیابان‌ها محل اصلی رفت و آمد افراد است و از شریان‌های ارتباطی مهم به‌شمار می‌رود، در نتیجه لازم است اصول طراحی روشنایی معابر شهری و خیابان‌ها با دقت رعایت شود.

هاشمی افزود: حفظ کیفیت انجام کارها در طول شب، تأمین امنیت جانی افراد در زمان رانندگی، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری، کاهش سوانح جاده‌ای، روان‌سازی تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده، فراهم کردن امکان ادامه فعالیت‌های تجاری در طول شب و فراهم آوردن فضای مناسب برای تفریح خانواده‌ها و شهروندان از مزایای تأمین روشنایی معابر است.

کد خبر 662952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.