بهسازی روشنایی فضاهای شهری شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: اجرای طرح بهسازی سیستم روشنایی معابر و پارک‌های سطح شهر زمان‌بندی شده و طبق اولویت مکانی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _سه‌شنبه دوم خردادماه_ در نشستی که به منظور آذین‌بندی پارک‌ها و میدان‌های سطح شهر برگزار شد، اظهار کرد: زوائد فیزیکی و پایه‌های قدیمی برای ارتقای کیفی روشنایی از میدان حضرت قمربنی‌هاشم (ع) حذف و اقدامات لازم برای نصب پروژکتور و نورپردازی جدید انجام شد.

وی افزود: مرحله بعدی عملیات، اصلاح روشنایی میدان‌ها، نصب آذین‌بندی جدید و چراغانی میدان است که طی چند روز آینده انجام خواهد شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: موقعیت میدانی میدان قمربنی‌هاشم (ع) در ورودی شهر به عنوان نخستین میدان شهر از اهمیت زیادی برخوردار است؛ لذا بازسازی و بهسازی آب‌نما، نورپردازی و فضای سبز در اولویت است و امیدواریم امسال شاهد تغییرات چشمگیری باشیم.

هاشمی با بیان اینکه سیستم روشنایی پارک «شهر» به منظور تأمین نور بیشتر و دید بهتر در پارک با سرچراغ‌های کم‌مصرف بهسازی شد، تاکید کرد: این عملیات به منظور پویایی هرچه بیشتر این اماکن در شب انجام می‌شود. بهسازی تأسیسات روشنایی در سطح شهر با قوت بیشتری برای تأمین تجهیزات، لوازم و مصالح مورد نیاز در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه بهسازی سیستم روشنایی بیشتر معابر و پارک‌ها زمان‌بندی انجام شده و طبق اولویت مکانی در حال انجام است، تصریح کرد: اماکن عمومی نقش محوری در زمینه‌های اجتماعی و ارتباطات افراد جامعه دارند، می‌توان گفت در یک جامعه متمدن از نیازهای اساسی هر شهروند داشتن فضایی آرامش‌بخش برای سپری کردن اوقات فراغت است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد اضافه کرد: فضای سبز در همه نقاط ایران و دنیا علاوه بر تغییر و ایجاد تنوع در محیط شهری، محیط مفرحی را برای پیاده‌روی، ورزش، بازی کودکان و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی افراد در سنین مختلف فراهم می‌کند؛ بنابراین افراد برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود از محیط‌های سرسبزی همچون پارک‌ها استفاده می‌کنند و شهروندان از شهرداران و مسئولان شهری انتظار دارند روشنایی پارک‌ها به درستی انجام شود.

هاشمی گفت: پارک‌های پرنور سبب احساس امنیت هرچه بیشتر شهروندان می‌شود، بوستان‌هایی با روشنایی یکنواخت برای شهروندان جذاب‌تر هستند و آنها تمایل دارند زمان بیشتری را در چنین فضاهایی بگذرانند؛ لذا باید طرح‌های روشنایی به ویژه در مسیرهای پیاده‌روی داخل پارک انجام شود.

کد خبر 662939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.