جشن ۴۰۰۰ نفری دختران آفتاب در منطقه ۲ اصفهان برگزار شد

جشن چهار هزار نفری دختران آفتاب به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) با حضور دانش آموزان در منطقه دو شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی منطقه دو شهرداری اصفهان، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) برای دومین بار منطقه دو شهرداری اصفهان اقدام به برپایی جشنی با حضور دختران کرد؛ برنامه‌ای، شاد و مفرح که با استقبال زیادی از دختران مواجه شد.

سال گذشته منطقه دو این جشن را با حضور جمعیت هزار نفری دختران و مادران و امسال با حضور چهار هزار نفری دانش آموزان دختر از ناحیه ۵ آموزش و پرورش مقطع دبستان تا دبیرستان اما با حضور دانش آموزان ساکن در چندین‌منطقه برگزار کرد. محل برگزاری این جشن دخترانه در مجموعه ورزشی ملت جنب پارک قلمستان بود. این جشن با شکوه با اجرای همخوانی نیایش دخترانه و سرود کم‌نظیر دختران کل سالن به مناسبت روز دختر همراه بود که صحنه بی نظیر و به یادماندنی به جای گذاشت؛ از طرفی اجرای شاد دستان گویا هنرمندان معلول جسمی فضای شادی را در سالن طنین انداز کرد.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان در حاشیه این جشن دخترانه اظهار کرد: هدف از اجرای این جشن ترویج فرهنگ اسلامی، اخلاق و الگو پذیری از بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) بود که سعی شد، مفاهیم دینی و تربیتی نیز در لابه لای جشن دخترانه با اجرای مسابقه مطرح شود.

جشن ۴۰۰۰ نفری دختران آفتاب در منطقه ۲  اصفهان برگزار شد

وی با اشاره به اینکه روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) بانوی، وفاداری و مظهر فضائل به عنوان روز دختر نامگذاری شده است، افزود: ایشان سرمشق و الگویی برای دختران نوجوان و جوان و زمینه ساز تعالی معنوی، اخلاقی و علمی آنان است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: دختران امروز مادران فردای ایران اسلامی هستند، لذا نقش بسیار حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند و باید برای تربیت فرهنگی آنها تلاش کرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های جشن دختران آفتاب علاوه بر هویت دادن به شخصیت دختر، عفاف و حجاب نمایش هنرمندی و استعداد دختران در زمینه هنر، ورزش، علم و دانش به بهانه روز دختر و تجلیل از فعالان این عرصه در روز دختر بود.

صیرفی نژاد گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم لذا در راستای ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت تجلیل از دختر شهید مدافع حرم در ورزشگاه ملت همزمان با روز دختر صورت گرفت.

به گزارش ایمنا، این جشن با شکوه با حضور مسئولان آموزش و پرورش، محسن زمانی مدیر منطقه چهار، سید سلمان قاضی عسگر مدیر منطقه ۹ و حامد نظری رئیس اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان، زنان فعال فرهنگی منطقه دو همراه بود.

کد خبر 662879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.