تداوم بارش‌های رگباری و لحظه‌ای تا ۱۰ خردادماه در اصفهان/آماده‌باش ۲۰۰ تیم امداد و نجات

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بارش‌های رگباری، همرفتی، ناگهانی و لحظه‌ای با فعالیت سامانه‌بارش‌زا تا دهم خردادماه در استان خبر داد و گفت: نیروهای امدادی در قالب ۲۰۰ تیم تا پایان فعالیت این سامانه برای ارائه خدمات جاده‌ای و منطقه‌ای در آماده‌باش کامل قرار دارند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره فعالیت سامانه بارش‌زا طی دو روز گذشته در استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه به صورت بارش‌های رگباری، همرفتی، ناگهانی و لحظه‌ای، روان‌آب نقطه‌ای را در برخی شهرستان‌ها ایجاد کرد، اما خسارت شدیدی در پی نداشته است.

وی با اشاره به تشکیل و برنامه‌ریزی جلسه مدیریت بحران به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی با فعالیت سامانه بارش‌زا در استان، افزود: با آماده‌باش ۲۰۰ تیم امدادی برای جلوگیری از خسارات احتمالی فعالیت این سامانه در استان، پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم با ابلاغ دستورات اجرایی تعیین شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌ها فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی با ویژگی بارش‌های نقطه‌ای طی دو روز گذشته از شدت و ضعف در استان برخوردار بوده است، تصریح کرد: در این مدت بیشترین بارش‌ها در ایستگاه کبوترآباد منطقه جنوب اصفهان، بالادست شهرستان زیار، بهارستان و منطقه شرق با ۱۰ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

وی درباره میزان بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان با فعالیت سامانه بارش‌زا، گفت: با فعالیت این سامانه بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در منطقه فریدونشهر با ۳.۲ دهم میلی‌متر، داران و فریدن با ۲.۷ دهم میلی‌متر و دیگر مناطق استان و شهر اصفهان از یک تا پنج دهم میلی‌متر ثبت شد که منجر به خنکی هوا در مناطق مستعد بارندگی و در جنوب اصفهان هم با وجود ایجاد روان آب هیچ‌گونه خسارتی به دنبال نداشته و تنها در برخی نقاط شهرستان فریدن، آبگرفتگی مزارع بدون خسارت جدی به سیستم‌ها گزارش شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به تداوم بارش‌های رگباری، همرفتی، ناگهانی و لحظه‌ای با فعالیت سامانه بارش‌زا تا دهم خردادماه در استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه در ساعات عصر به صورت ابرناکی پیش‌بینی شده که نیروهای امدادی در قالب ۲۰۰ تیم تا پایان فعالیت این سامانه برای ارائه خدمات جاده‌ای و منطقه‌ای در آماده‌باش کامل قرار دارند.

شکسته شدن ۱۲ اصل درخت فرسوده با تندبادهای لحظه‌ای

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاری همرفتی در استان خسارت در پی نداشته است، افزود: طی دو روز گذشته تندبادهای موقتی در مناطق غربی و جنوبی استان منجر به شکسته و قطع شدن ۱۲ اصل درخت فرسوده و آسیب برخی تابلوهای تبلیغاتی شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ثبت میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۱۴۰۱) تاکنون در استان را ۱۹۹ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش‌ها نسبت به میانگین بلندمدت استان اصفهان تقریباً برابر است.

وی با اشاره به اینکه در ایستگاه‌های شمال و شرق استان با کاهش بارندگی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۱۴۰۱) تا کنون به ترتیب در مناطق مورچه‌خورت با ۵۰ درصد، کاشان ۳۷ درصد، نائین ۳۶ درصد، خوروبیابانک ۳۲ درصد، میمه و نطنز ۱۹ درصد، فریدونشهر ۱۴ درصد، داران ۱۳ درصد، اردستان ۱۱ درصد، خوانسار شش درصد و گلپایگان با ۳.۹ دهم درصد نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش بارندگی روبه‌رو هستیم. البته درصد بارندگی‌ها در برخی از مناطق غرب استان افت داشته است.

کد خبر 662873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.