انعقاد ۱۸۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای اورهال واگن‌های متروی تهران

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۳۰۰ واگن ظرفیت تولید و ۲۰۰ واگن ظرفیت اورهال در شرکت واگن‌سازی وجود دارد، گفت: ۱۸۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای اورهال واگن‌های متروی تهران منعقد شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی در جریان بازدید از شرکت واگن‌سازی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دل نگرانی‌های ما باعث شد که از وضعیت موجود بازدید کنیم، اظهار کرد: بر اساس آنچه در بازدید دیدیم شرایط بسیار امیدبخش بود؛ یک سال قبل نیز بازدیدی از این مجموعه داشتیم و گلایه‌مندی‌هایی را درباره شتاب نداشتن کار مطرح کردیم اما امسال پویایی خوبی دیده شد.

وی افزود: امسال ۲۹ رام قطار شامل ۱۳ رام قطار DC و ۱۶ رام قطار Ac در حال اورهال است و در مجموع روند خوبی را شاهد هستیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روند مثبت تأمین تجهیزات، تصریح کرد: در این شرکت ۳۰۰ واگن ظرفیت تولید و ۲۰۰ واگن ظرفیت اورهال وجود دارد و تدارکات لازم برای این ظرفیت‌سازی شکل گرفته است.

وی گفت: برای ما خرید و اورهال اهمیتی زیادی دارد و هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در سال جاری برای تعمیرات تخصیص دادیم، البته ۱,۸۵۰ میلیارد تومان قرارداد برای اورهال واگن‌های مترو منعقد شده است و این جدیت برای اورهال وجود دارد.

تشکری‌هاشمی با اشاره به تولید قطار ملی، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از این قطار در داخل کشور تولید شده است، البته ما هیچ الزامی نداریم که قطعاتی که تولید انبوه آن به صرفه نیست، در داخل تولید کنیم و می‌توانیم قطعات گران قیمت و دارای فناوری پیچیده را از خارج از کشور تأمین کنیم.

وی با اشاره به موضوع آموزش نیروهای انسانی در خارج از کشور و در قالب قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن، گفت: نه اینکه شرکت واگن‌سازی بی نیاز از آموزش باشد اما پیش از این ۱۱۰۰ دستگاه واگن تولید کرده است.

کد خبر 662840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.