رشد ۱۵ هزار واحدی بورس به کمک بانکی‌ها

شاخص کل با رشد ۱۵ هزار و ۸۰۲ واحدی به دو میلیون و ۳۱۸ هزار و ۵۰۷ رسید؛ نمادهای بزرگی چون، وبملت، اخابر و وپاسار بیشترین تأثیر مثبت و نماد تاپیکو بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بورس امروز از ابتدا با تقاضای خوبی خصوصاً در سهام کوچک خود روبه‌رو شده است و به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران دوباره برای خرید انگیزه دارند. شاخص کل با رشد ۱۵ هزار و ۸۰۲ واحدی به دو میلیون و ۳۱۸ هزار و ۵۰۷ رسید؛ نمادهای بزرگی چون، وبملت، اخابر و وپاسار بیشترین تأثیر مثبت و نماد تاپیکو بیشترین تأثیر منفی را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز رشدی معادل ۱۲ هزار و ۷۹۶و احد را ثبت کرد و به عدد ۷۷۶ هزار و ۸۵۲ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده ۱۱ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل بیش از ۸۷۴ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۱۵ میلیارد برگه سهم است که نسبت به روز گذشته بیش از سه میلیارد افزایش داشته. همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۵۴۸ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با رشد ۳۰۳و احدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۹ هزار و ۲۴۱ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای وسپهر، خاور و شگویا بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای آریا و گکهر بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند، ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۸۲۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۸ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران بیش از ۹ میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۴۰۴ هزار معامله به ارزش ۲۱۴ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان معامله کردند.

در مجموع ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۲۱ هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. امروز ۱۱ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

اخبار مهم

کدام نمادها مجمع برگزار می‌کنند؟

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تأمین سرمایه نوین (تنوین)، داده پردازی ایران (مداران)، صنعتی پارس مینو (غپینو) جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه به‌منظور تصویب صورت‌های مالی و عمومی فوق‌العاده، متوقف شدند.

افزایش ۵۴ درصدی سود شبندر

شرکت پالایش نفت بندرعباس در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۲,۶۰۲ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش داشته است. «شبندر» با سرمایه ثبت شده ۱۳۴,۳۴۱,۹۹۲ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۳۴۹,۵۱۳,۸۹۰ میلیون ریال سود محقق کرده است.

وساپا و حفارس به مجمع فوق‌العاده رفتند

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه سرمایه گذاری سایپا (وساپا)، حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس (حفارس) جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به‌منظور تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

شناسایی سود قابل توجه خکاوه

شرکت سایپا دیزل در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ به ازای هر سهم ۱,۲۵۹ ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۱ درصد افزایش داشته است. «خکاوه» با سرمایه ثبت شده ۲,۶۳۵,۷۱۳ میلیون ریال طی عملکرد ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ مبلغ ۳,۳۱۸,۸۶۱ میلیون ریال سود محقق کرده است.

اخبار جدید از افزایش سرمایه "پخش"

شرکت پخش البرز از تمدید مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه خبر داد. بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، با عنایت به اتمام مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ و موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه این شرکت به مدت ۳۰ روز و تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ تمدید شد.

صف‌های خرید و فروش

تعداد نمادهای در صف خرید: ۱۸۰ نماد | ارزش صف‌های خرید: ۱,۳۶۱ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف خرید: زفجر، وبرق، پی پاد.

تعداد نمادهای در صف فروش: ۲۶ نماد | ارزش صف‌های فروش: ۱,۱۱۲ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف فروش: حشکوه، کمینا، وفردا.

ورود و خروج پول حقیقی

میزان ورود پول حقیقی: ۹۶۴ میلیارد تومان

۳ نماد با بیشترین ورود پول حقیقی: وبملت، ذوب، ومعادن.

۳ نماد با بیشترین خروج پول حقیقی: خنصیر، شپنا، تاپیکو.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۵ میلیارد ۸۶۶ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: ۹ میلیارد ۴۲۸ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۱۱ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۲۱۴ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: وبملت، دارایکم، افران

بیشترین حجم معامله: وبملت، شستا، خودرو

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: خمهور، سهگمت، فنوال

بیشترین کاهش قیمت: قپیرا، اپال، سپ

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۲۹۷ ۱۱۶
فرابورس ۲۲۳ ۱۵۸

نقشه بازار

رشد ۱۵ هزار واحدی بورس به کمک بانکی‌ها

کد خبر 662837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.