کلنگ‌زنی ۳ پروژه فضای سبز شهرکرد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: به مناسبت آیین نکوداشت شهرکرد سه پروژه فضای سبز شهر کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _ دوشنبه یکم خردادماه _ در جلسه با شهردار شهرکرد، اظهار کرد: با تاکید شهردار برای توسعه فضاهای سبز محله‌ای و منطقه‌ای و تخصیص اعتبار لازم برای اجرای فاز نخست پروژه‌ها و درخواست مردمی، عملیات عمرانی این پارک‌ها در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اولیه انجام شده است.

وی افزود: پارک جانبازان شمالی با نگاه حفظ پوشش درختی و جنگلی منطقه احداث شده است که حدود ۴۰ سکوی نشیمن و ایستگاه‌های ورزشی و آرامش با هدف رفاه حال شهروندان و ورزش دوستان در پارک نصب می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: فاز بعدی ساخت این پارک‌ها سیستم روشنایی، اجرای مبلمان شهری و وسایل بازی پلی‌اتیلن خواهد بود.

هاشمی اضافه کرد: طرح پارک منظریه نیز با ترکیبی از فضاهای فرهنگی، ورزشی، تفریحی و بازی برای کودکان و اهالی محل اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به مناسبت ششمین نکوداشت روز شهرکرد سه پروژه پارک محله ۳۵ شهرک منظریه، پارک جانبازان شمالی و پارک بانوان دو با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد، مدیران مناطق یک و دو شهرداری و مجموعه مدیریت شهری کلنگ‌زنی شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تاکید کرد: پارک منظریه در مساحت ۱.۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، پارک بانوان دو با مساحت سه هکتار با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و پارک جانبازان شمالی با مساحت ۳.۶ هکتار و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث خواهند شد.

هاشمی گفت: ریشه ارتباط و علاقه انسان به گیاه از سال‌های بسیار دور و شاید از دوران انسان‌های اولیه نشأت می‌گیرد، در طول تاریخ استفاده از گیاه مسیر تکاملی و اشتقاق علمی گسترده‌ای داشته است، در این راستا از زمان مهاجرت قوم ماد به فلات ایران، مردم این سرزمین همواره در توسعه فضای سبز و کاشت گیاهان کوشا بوده‌اند به طوری که روزگاری ایران به نام کشور گل و بلبل شهرت داشت.

وی افزود: در دوران اخیر در کشور ما گیاهان مورد بی‌مهری بسیار قرار گرفته‌اند، با این منظور بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم در مورد فضای سبز و آشنایی با خواص گیاهان ضرورتی است که مانع بروز فاجعه نابودی شهرها بر اثر آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

کد خبر 662833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.