سهم شوراها در تقویت مردم سالاری دینی تبیین شود

نایب رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ظرفیت‌های قانونی و سهم تاثیرگذار شوراها در تقویت مردم سالاری دینی باید تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _ دوشنبه یکم خردادماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها منتخب مردم و بازوان کمکی دولت و ارگان‌ها هستند که ضروری است با همکاری دستگاه‌های مسئول با برگزاری کارگاه‌های آموزشی از آن‌ها برای تحقق کاهش آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی استفاده کنیم، چراکه پیشگیری می‌تواند راهکار اساسی در کاهش هزینه‌ها و آسیب‌های جامعه باشد.

وی با تبیین ظرفیت‌های قانونی و سهم تأثیرگذار شوراها در تقویت مردم سالاری دینی تصریح کرد: در نص صریح قانون وظیفه دولت و مجلس رسیدگی به امور کلان و ملی است و نباید خود را درگیر مسائل روزمره خدمات‌دهی در حوزه آب، برق، گاز و رسیدگی به امور محلی کنند، بنابراین ضروری است که مجلس و دولت اختیارات خود در این حوزه‌ها را به شوراها واگذار کنند.

نایب رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: آموزش اعضای شوراهای اسلامی در راستای آگاه‌سازی آن‌ها به وظایف و اختیارات و آشنایی با مسائل حقوقی و مالی، کیفیت مدیریت شهری و روستایی را افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: برخی شهرستان‌ها ۳۰ عضو شورای اسلامی شهری و ۵۸ عضو شورای اسلامی روستایی دارند که در این کارگاه آموزشی از تمام اعضای شورای اسلامی شهری و روستایی دعوت به‌عمل آمد، البته از فرمانداری شهرستان‌ها، دفاتر امور شهری و روستایی استانداری، اداره کل بازرسی استان، دادگستری شهرستان‌ها، فرماندهی انتظامی استان، شورای اسلامی استان و سایر همکاران شورایی که ما را در برگزاری کارگاه‌های آموزشی یاری کردند، تشکر می‌کنم.

هاشمی تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید مشکلات موجود را در جلسات مطرح کنند و در قالب یک مطالبه اصلی و مهم به نمایندگان شهرستان در شورای اسلامی استان اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به اهتمام در فرهنگ‌سازی برای احداث مدارس خیرساز در تمام شهرستان‌ها تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری و مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای نیل به اهداف مشترک، پیشنهاد می‌شود تفاهم‌نامه‌ای منعقد و بندهای آن به‌صورت ویژه پیگیری شود تا شاهد محرومیت‌زدایی در فضاهای آموزشی سطح استان باشیم.

نایب رئیس کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌ها به منظور آسفالت جاده کمربندی روستاها و جاده گلزار شهدا قول مساعد داده است تا اعتباراتی که پیش‌بینی شده است به صورت کامل اجرا هزینه شود، مدیریت اداره برق شهرستان‌ها نیز قول مساعدت برای ایجاد روشنایی در بلوار ورودی روستاها و نقاط حادثه‌خیز در خط کمربندی این روستاها داده است.

کد خبر 662814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.