توسعه سیستم خورشیدی تولید آب از هوا در مصدر

مدیران شهر مصدر در امارات متحده عربی از فناوری خورشیدی برای تولید آب آشامیدنی از هوا بهره گرفته‌اند و در نظر دارند از طریق این استراتژی، روزانه هزار لیتر آب تولید کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر مصدر که در ابوظبی قرار دارد، یکی از شهرهای هوشمند امارات به‌شمار می‌رود که مدیران آن تاکنون استراتژی‌های اثربخش بی‌شماری را برای افزایش پایداری در شهر پیاده کرده‌اند. رویکرد تولید آب از هوا به وسیله فناوری خورشیدی یکی از آخرین اقدامات شهر مصدر در این راستا بوده که به ادعای مدیران برای اولین بار در جهان اعمال شده است. در این رویکرد، روزانه هزار لیتر آب به وسیله نیروی خورشیدی از هوا تأمین می‌شود که مدیران شهر مصدر ادعا کرده‌اند در آینده نزدیک، امکان افزایش ظرفیت تولید آب به این روش تا هفت هزار و ۵۰۰ لیتر در روز نیز وجود خواهد داشت.

خورشید و منبع انرژی

تولید آب از هوا به وسیله انرژی خورشیدی را محققان دانشکده علوم و فناوری دانشگاه خلیفه در ابوظبی در اختیار مدیران شهر مصدر قرار داده که پیش از این نیز در زمینه تولید دستگاه‌های تصفیه آب فعالیت کرده‌اند و این در حالی است که یکی از کمپانی‌های فناوری ذخیره درازمدت انرژی سوئدی نیز این استراتژی را با فناوری‌های ویژه خود مورد حمایت قرار داده است. در این راستا، پنل‌های خورشیدی ۴۵۰ کیلوواتی در دانشگاه خلیفه نصب شده، ضمن این‌که یک سیستم ذخیره انرژی نیز در این مرکز تعبیه شده است.

توسعه سیستم خورشیدی تولید آب از هوا در مصدر

مسئولیت دانشگاه خلیفه در این زمینه به ارائه رویکردهایی جهت برآورده کردن نیازهای زیست‌محیطی امارات متحده عربی و انجمن آب محدود شده است و به همین دلیل، در پروژه خورشیدی تولید آب از هوا بر ذخیره انرژی و تولید الکتریسیته و آب هنگام شب تمرکز می‌کند.

بسیاری از محققان استدلال کرده‌اند که نه‌تنها شهر مصدر، بلکه بسیاری از مناطق دورافتاده از آن نیز از پیامدهای مثبت پروژه برخوردار خواهد شد و همین امر، کاهش اتکا به منابع انرژی غیر دوستدار محیط زیست برای مصرف روزانه الکتریسیته و آب را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

کد خبر 662743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.