توزیع اعتبارات براساس توانمندی‌ها روند پیشرفت استان‌ها را متوازن می‌کند

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان، اعتبارات شهرستان‌ها را بر اساس محرومیت، ظرفیت و توانمندی هر شهرستان‌تخصیص دهد تا روند رشد و پیشرفت استان متوازن باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _دوشنبه یکم خردادماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: حضور شوراها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان و استان بدون حق رأی، شایسته نیست، البته این موضوع را از طریق شورای عالی استان‌ها پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان، اعتبارات در شهرستان‌ها را بر اساس محرومیت، ظرفیت و توانمندی هر شهرستان تخصیص دهد تا روند رشد و پیشرفت استان‌ها متوازن باشد.

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها گفت: مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال‌وبختیاری به شورای اسلامی استان اعلام شود تا برای اجرای آن‌ها به دستگاه‌ها کمک کند.

باقری با اشاره به لزوم حضور شوراها در جلسات تصمیم‌ساز با لحاظ حق رأی افزود: از فرمانداران انتظار داریم ضمن استفاده از حضور شوراها در جلسات شهرستانی، دستگاه‌های متولی را به‌منظور جلوگیری از برگشت اعتبارات توجیه کنند.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های محروم در توزیع اعتبارات باید ویژه دیده شوند، زیرا به‌جز چند شهر که دارای جمعیت بالا و درآمد بیشتر و شرایط مساعدتری هستند، سایر شهرها با بدهی‌هایی روبه‌رو هستند و نیاز است بیشتر به شهرداری‌های این شهرها توجه شود.

نماینده شوراهای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها با تاکید بر کمبود آب در استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: پیگیری حقابه استان با ارائه در قالب یک طرح پیشنهادی به شورای عالی استان‌ها باید در دستور کار شورای اسلامی استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشکیل کمیته پیگیری مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان و تخصیص اعتبارات ویژه برای بسط و توسعه کشاورزی، دامپروری و توسعه زیرساخت‌ها، شاهد تحولات شگفت‌انگیزی در استان باشیم.

باقری اضافه کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد، با این وجود شاهد تصادفات و حوادث رانندگی منجر به فوت در سطح این استان هستیم، از این‌رو علاوه بر اعتبارات دولتی، باید سهمی از جریمه‌های رانندگی و فروش پرتفوی بیمه‌های شخص ثالث بر اساس معیارهایی همچون مساحت، جمعیت، عقب‌افتادگی و میزان جریمه‌های رانندگی به شهرها و روستاها اعمال شود.

وی اظهار کرد: تکمیل محورهای مواصلاتی استان می‌تواند گام بزرگی برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری باشد.

کد خبر 662733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.