جزئیات نحوه رفع مشکل ساختمان‌های دارای رأی تخریب ماده ۱۰۰

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: مالکان ساختمان‌هایی که رای قطعی ماده ۱۰۰ مبنی بر قلع و قمع را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۰ دریافت کرده‌اند، با شرط رعایت اصول سه‌گانه شامل اصول فنی، شهرسازی و بهداشتی، می‌توانند برای رفع مشکل به سامانه «اصفهان‌من» یا شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند.

وحید مهدویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اطلاع‌رسانی در رابطه با قانون رفع مشکل ساختمان‌های دارای رأی قطعی ماده ۱۰۰ اظهار کرد: مالکان ساختمان‌ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده است و تا بیست‌ونهم اسفندماه ۱۴۰۰ پرونده آنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مطرح و منجر به صدور رأی قطعی مبنی بر قلع و قمع (تخریب) شده است، به شرط رعایت اصول سه‌گانه شامل اصول فنی، شهرسازی و بهداشتی، می‌توانند برای رفع مشکل به سامانه اصفهان‌من یا شهرداری منطقه مراجعه کنند.

وی با اشاره به صدور بالغ بر ۲۰ هزار رأی تخریب و تبدیل برای ساختمان‌های متخلف از سال ۱۴۰۰ به قبل در شهر اصفهان اضافه کرد: بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ فرصتی استثنایی برای رفع مشکل این ساختمان‌ها است که برای مالکان فراهم شده است تا به نفع مردم، مشکل چندین ساله آنها رفع شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دارای محدودیت زمانی است، خاطرنشان کرد: مالکان ساختمان‌ها تا قبل از بیست‌وپنجم تیرماه سال جاری فرصت دارند به سامانه اصفهان‌من به وبگاه my.isfahan.ir مراجعه کنند و ضمن مطالعه اطلاعیه مربوطه، در صورت دارا بودن شرایط، درخواست خود را در سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

وی اضافه کرد: مالکان پس از دریافت کد رهگیری با مراجعه به شهرداری منطقه و ارائه مدارک مالکیت، پیگیر درخواست خود شوند و مدارک فنی مرتبط نیز باید به تأیید شهرداری برسد که امری زمان‌بر است.

مهدویان ادامه داد: جریمه تعیین شده در قانون باید تا پایان آذرماه سال جاری مطابق برگه پرداخت صادر شده به حساب شهرداری واریز شود، در غیر این صورت دوباره به حکم اولیه (تخریب) بازخواهد گشت.

وی از انجام هماهنگی‌های لازم بین بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان برای تسهیل در اجرای این طرح خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت زمانی مندرج در قانون و بنا بر تأکیدات شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان، هماهنگی‌های لازم با معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و مدیرعامل سازمان فاوا برای تسریع و تسهیل ارائه خدمات به شهروندان انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: انجام فرایند ثبت درخواست و پیگیری آن به صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته توسط مالکان به‌صورت غیرحضوری از طریق درگاه اصفهان‌من مقدور است، همچنین از متقاضیان واجد شرایط درخواست می‌شود که مراقب سوداگران باشند.

کد خبر 662675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.