خروج سامانه بارشی اواخر امروز از اصفهان / افزایش ابر و وزش باد شدید در انتظار اصفهان است

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به خروج سامانه بارشی اواخر امروز از سطح استان، گفت: بیشترین بارندگی استان تا صبح امروز با هفت میلی‌متر در شهرستان‌های خوانسار و داران ثبت شده است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، تا اواخر وقت امروز با فعالیت سامانه ناپایدار در سطح استان انتظار افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید در برخی ساعات طوفان لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک محلی انتظار داریم.

وی ادامه داد: خیزش گردوخاک محلی بیشتر در نواحی شمالی و شرقی استان است. همچنین در نواحی مستعد جنوبی، غربی، شمالی و تا حدودی مرکز استان انتظار رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و احتمال وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی با اشاره به خروج سامانه بارشی امروز از سطح استان، افزود: فعالیت این سامانه از اواخر روز جمعه با رگبار باران بهاری، گاهی رعدوبرق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و گردوخاک و وقوع صاعقه در استان همراه بوده است.

وی درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان تا صبح امروز، تصریح کرد: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان خوانسار و داران با هفت میلی‌متر، چادگان پنج میلی‌متر، اسلام‌آباد موگویی ۳.۴ میلی‌متر، سمیرم و فریدونشهر سه میلی‌متر، پادنا علیا ۲.۳ میلی‌متر و گلپایگان و بوئین میاندشت با یک میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

امینی با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده بین دو تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، گفت: بر این اساس امروز بیشینه اصفهان ۲۷ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه فردا به ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و فریدونشهر با دمای سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 662615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.