افزایش نابودی مزارع و غرق شدن دام‌ها در سیل شمال ایتالیا

سیل مرگباری که شمال ایتالیا را در برگرفته است، نگرانی‎‌ها را در رابطه با نابودی مزارع افزایش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ایتالیا روز شنبه اعلام کردند که بیش از ۳۶ هزار نفر به دلیل سیل مرگبار در شمال شرقی ایتالیا خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، زیرا با بالا آمدن آب، خانه‌های بیشتری به زیر آب رفته است و رانش زمین، روستاهای دورافتاده را بلعیده است.

بارندگی شدید در ایتالیا در اوایل این هفته باعث مرگ ۱۴ نفر شد و خیابان‌ها را در شهرها و شهرستان‌های منطقه «امیلیا رومانیا» به رودخانه تبدیل کرد. امیلیا رومانیا یکی از ثروتمندترین مناطق ایتالیا است. این منطقه ۹.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است. اشتغال در این منطقه ۶۸ درصد است که تقریباً سه برابر بیشتر از جنوب ایتالیا است.

افزایش نابودی مزارع و غرق شدن دام‌ها در سیل شمال ایتالیا

این منطقه به علت وفور زمین‌های کشاورزی و تنوع غذایی به‌عنوان «دره غذای ایتالیا» و یکی از قابل سکونت‌ترین مکان‌های این کشور شناخته می‌شود. سازمان‌های کشاورزی ایتالیا اعلام کرده‌اند که در حال حاضر بیش از پنج هزار مزرعه، گلخانه‌، نهالستان‌، اصطبل و انبار در آب غوطه‌ور است.

Coldiretti، فدراسیون ملی کشاورزان کشور ایتالیا، در بیانیه‌ای گفت که برآورد خسارت‌ها "غیرقابل محاسبه" است و بیشترین آسیب بر بخش میوه و سبزیجات است و خطر غرق شدن هزاران دام نیز وجود دارد.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «خروج آهسته آب باقی‌مانده در باغ‌ها، ریشه‌های درختان را تا زمانی که پوسیده شوند، خفه می‌کند و خطر نابودی کل مزارعی را به وجود می‌آورد که سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره بارور شوند. "

محصولاتی که قبلاً برداشت شده‌اند نیز در معرض خطر هستند چراکه در بعضی موارد، آب وارد انبارها شده است و غلات مرطوب شده‌اند.

افزایش نابودی مزارع و غرق شدن دام‌ها در سیل شمال ایتالیا

کد خبر 662611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.