اهمیت ازدواج جوانان در سنین ۲۰ تا ۲۴ سالگی / جوانان را به فرزندآوری تشویق کنیم

فعال اجتماعی و پزشک حوزه زنان با بیان اینکه دوران طلایی باروری در ۲۰ تا ۲۴ سالگی است، گفت: سالم‌ترین و بهترین فرزندان در این سن باروری مادر به دنیا می‌آیند، لذا باید جوانان را در این سن به ازدواج تشویق کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا علامه امروز _یکشنبه سی‌و یکم اردیبهشت ماه_ با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج از مهمترین ریشه‌های کاهش جمعیت است، اظهار کرد: قربانیان اصلی افزایش سن ازدواج دختران هستند. گاهی خانواده مخالف ازدواج زودهنگام دختران است و ما مراجعه‌کنندگان زیادی در این خصوص داریم که می‌گویند با خانواده ما صحبت کنید.

وی با بیان اینکه اول باید به این باور رسید که ازدواج برای دختر و پسر لازم است، گفت: نباید تصور کرد که دختر باید مدرک تحصیلی‌اش را بگیرد تا ازدواج کند. ازدواج مانع تحصیلات و موفقیت‌های اجتماعی نیست، دختر و پسر اگر ازدواج کنند چون تکلیف‌شان با آینده ۸۰ درصد مشخص می‌شود راه پیشرفت برایشان بیشتر باز می‌شود.

این پزشک حوزه زنان با بیان اینکه دوران طلایی باروری در ۲۰ تا ۲۴ سالگی است، افزود: سالم‌ترین و بهترین فرزندان در این سن باروری مادر به دنیا می‌آیند، لذا باید جوانان را در این سن به ازدواج تشویق کرد.

وی با بیان اینکه ازدواج در سن مناسب دختران ما را از بسیاری از خطرات طبی و اجتماعی دور می‌کند، تصریح کرد: همه مشکلات ناشی از شبکه‌های اجتماعی نیست، بسیاری اوقات مشکل از خود افراد است و نباید به اشتباهات در این زمینه دامن بزنند.

این فعال اجتماعی و پزشک حوزه زنان خاطرنشان کرد: نباید مردم را از اینکه در سن بالاتر بچه‌دار شوند، ناامید کنیم، اما ممکن است در آن سن، حسرت بچه‌دار شدن مردم را اذیت کند. فرزنددار شدن در سن جوانی نیازی به اقدامات پیچیده ندارد، بنابراین باید هرچه بیشتر جوانان را در سن پایین‌تر به فرزندآوری تشویق کرد.

کد خبر 662501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.